Lizz skrev 2010-01-15 13:59:59 följande:
Usch va trist;(((Vi har försökt under hela 2009, har dock inte blivit varje månad då min man åker utomlands rätt ofta och under feb-aug var han nästan borta vaje ägglossning;((( Men vi har väl gjort några riktiga försök och ffa nu sen pergostart. Men det verkar ju funka uselt det med;( Största anledningen till att vi började med pergo var att min mens började strula under början av 2009 ett par månader efter jag slutat med p-piller (ätit i 14 år i sträck), fick mest spottings och inga riktiga blödningar samt att cykeln varierade mellan 26-36 dagar. Nu med pergo funkar det som en klocka iallafall, trist att man inte blir gravid också bara;(Jag har ätit pergo två omgångar men min läkare vill att man bara äter varannan månad då det har effekt månaden efter också, och på mig stämmer det iallafall=)Både jag och min man är utredda men man hittar inget fel..Ni då är ni utredda? Hur var det nu, vet du att du har ägglossning? Jag har alltid haft äl men förut var det ju svårare att pricka när mensen varierade så mycket.Så frusterande när det inte är något fel och man ändå inte blir gravid;(((
Jag förstår att det är trist när ingenting händer när ni vet att det inte några fel på er, men ni har ju kanske inte prickat in ÄL så många ggr än då. Så ni lyckas säkert snart.
Efter första Pergokuren gjorde jag ett blodprov som visade att jag haft ÄL och på tredje kuren fick jag utslag på mitt ÄL-test, så jag borde ju haft äl dessa tre kurer.
Nu blir det min första dubbelkur jag börjar med i morgon.
Nej, vi har inte fått provsvar än! Hoppas verkligen vi får det snart.