• Girlfriend in a coma

Får man äta rabarber?

Min pojkvän vill göra tårta till min födelsedag och den innehåller rabarber...

• Svar på tråden Får man äta rabarber?
  • snutti

åh det vill jag också veta, hade tänkt göra rabarberpaj till helgen...

• Girlfriend in a coma

Har hört att barn inte ska äta det....hade ingen aning om det innan, men vuxna ska tydligen oxå vara försiktiga och alltid ha någon form av mjölk grädde aktigt till...

• egina

har gjort rabarbersaft och tycker om att tugga på råa rabarber.. vet att barn alltid måste ta ett glas mjölk efter de druckit rabarbersaft, måste man göra det även när man är gravid alltså? dricker iofs mkt mjölk, men är inte så gott direkt efter man druckit saften.. aja.. vad gör man inte för att bebisen ska ha det bra. min mjölk tog precis slut :(

• ElinÖland

Jag vet inte, men en kompis till mig gjorde rabarberpaj häromdan och hon är gravid. Har inte hört att man inte ska äta det...
    Väldigt mumsigt! :)

• AnnaGBG

Va!? Vad är det för fel på Rabarber?? Älskar rabarbersaft och har druckit det under hela grav!

• Jennie Brunflo

Det går alldeles utmärkt att äta rabarber!!!

Det finns INGA restrektioner på frukt och grönsaker när du är gravid. Allt med vitaminer är jättebra!

Däremot finns det MÅNGA restrektioner för små barn.

• glad o gravid

Hoppas verkligen inte att det är någon fara, jag har gjort rabarberpaj för några veckor sen. Än mår jag bra! Den var dessutom supergod!

• Gumlan

hoppas det är ok, jag har ätit rabarberkräm flera ggr! Jag åt massa rabarber som barn utan att dricka mjölk till med... vad är det som kan hända?

• Upptagen

när jag var liten så gick både jag och min bror runt och tuggade på "råa" rabarber som vi hade i trädgården, vi mådde aldrig dåligt av det!

Vad är det som kan hända när barn äter rabarber?

• clinan

Rabarber har någon syra som i för stor mängd inte är bra för njurarna. Jag har själv problem med njurarna och blev tillsagd att inte äta rabarber, jordgubbar och spenat innan jag blev opererad. Men nu efter operationen får jag äta så mycket jag vill!

Svar på tråden Får man äta rabarber?