Inlägg från: hundpuss |Visa alla inlägg
  • hundpuss

Tips för lös mage?

Jag har alltid i/d-foder hemma, säljs hos veterinärer och finns i både torrfoder och mjukmat. En burk mjukmat ligger runt 25 kr och är kanon att ha hemma! Ger alltid min hund det när han är krasslig.

Sen har jag bunkrat upp med magtabletter och procolin och annat för hans lite känsliga mage. Men just mjukmaten brukar göra underverk! {#lang_emotions_wink}

• hundpuss
    inyourface skrev 2010-01-05 02:05:19 följande:
    Just det här med medicin vågar jag inte ge honom då han är så pass gammal, han kanske inte klarar av det. Men att byta foder till det veterinären säljer skulle kanske hjälpa. Han är bara så himla kräsen tyvärr. Dom som hade honom innan har bara gett honom vanlig husmanskost och ingen hundmat, så det tog ett tag innan han åt hundmat, men nu verkar han gilla det, dock måste det vara med kyckling smak annars svälter han hellre.
    Kanske borde ni göra en grundlig vet.undersökning på honom?
    Olivers Petfood har ju smakgaranti på sin mat, har ännu inte träffat en hund som matvägrat det fodret.

Har hunden känslig mage bör ni inte ge Pedigree, det är inget bra foder för hundar med känsliga magar. (Eller hundar rent allmänt).
    Prova att köpa foder hos veterinären, det finns garanterat med kycklingsmak också. Har faktiskt aldrig kollat det. Och om han är dålig i magen då o då så finns det tabletter veterinären kan skriva ut som ni kan ge hunden regelbundet.
    Kanske bör ni även kolla tandköttet på honom? Det är inte roligt om det blir infektioner.
Svar på tråden Tips för lös mage?