• strojes

Andas genom munnen???

Jag kommer inte ihåg vid vilken ålder mina tjejer började andas genom munnen när det inte funkade i nästan. Men det tog flera månader iaf (till och med mer än halvåret tror jag). Farligt är det inte. Om han är jätte täppt i näsan kan du ju ge koksaltlösning och lösa upp en del och kanske hjälpa han att få ut det med en sug. Om han har svårt att andas på nätterna ge nezeril näsdroppar som är avsvällande så han får en chans att sova lite bättre.

• strojes
    Pysslis skrev 2010-01-04 20:28:02 följande:
    Men vad händer om det blir helt täppt då? Jag ger näsdroppar varje dag... Har också hört att det finns samband mellan förkylningssymtom och PSD - orolig nu!
    Ge nästroppar regelbundet under hela dygnet (kolla på förpackningen hur mycket du får ge per dygn), försök pricka in inför sovstunderna.
    Låt honom sova med överkroppen i högläge (att sova i babyskyddet vid förkylning funkar jättebra - det har våra tjejer gjort flera gånger) så hjälper det till att minska trycket på luftvägarna.
    Om du ammar amma så mycket han vill, mjölken är lite lösande plus att väskan hjälper slemmet att bli lite tunnare och mindre segt.
Svar på tråden Andas genom munnen???