Inlägg från: Xgirl83 |Visa alla inlägg
  • Xgirl83

Halva reapriset!!!

Lingonflickan skrev 2010-01-05 13:16:17 följande:
    Varför är alltid Lindex rea så dålig? Bara bebiskläderna jämt.
    Så är det inte hos oss...här brukar finnas rätt mycket. Det är ju de kläderna som blivit kvar som reas ut, så då har väl din Lindex-butik lyckats bra med att få sålt kläderna innan rean helt enkelt.
  • Xgirl83
    Alexi skrev 2010-01-06 12:07:45 följande:
    Nu måste jag fråga, vad handlar ni egentligen på rean? För jag tittade så sent som igår på reorna på HM, Lindex och Kapp-ahl och jag tycker det är väldigt lite utbud. Det som finns är typ julkläder, dvs rött, glittrande med renar på eller väldigt juliga klänningar. Nu tittar jag till flicka i stl 80-86. Kommer det bättre reor andra tider på året, med större utbud?
    Finns det bara sånt så köper jag inget. Men det är väldigt olika från butik till butik vad som finns på rean. Jag tyckte för ovanlighetens skull att det fanns en del fint på HM's rea (absolut inte bara julkläder) men jag köpte dock inget. Var på ett Lindex där det fanns Bamse-tunikor, andra tunikor, tights och mycket annat. Man kan åtminstone här alltid hitta lite bra dagiskläder, typ tunikor och sånt. Och strumpor och trosor. Ibland höst-/vinterkläder för nästa år osv. Även jag köper kläder för flick 86 ca.
  • Xgirl83
    Alexi skrev 2010-01-06 21:15:12 följande:
    Fast jag har liksom inte ens sett några plagg som är något att ha, väldigt lite rena vardagskläder utan nästan bara udda festkläder osv. Och det känns lite trist att köpa kläder till nästa års julafton nu, det vill jag se vad dottern passar i för något då. Däremot vardagskläder skulle jag gärna bunkra, köpte i somras en del som passat nu under höst och vinter. Men det är därför jag är besviken på reorna som jag varit i hittills.
    Vad trist att du inte hittat något på rean. Jag tycker alltid jag hittar något, åtminstone när det är halva reapriset och man kan hitta tröjor och tunikor till barn för 20-25:-/st. Julkläder för kommande jul har jag aldrig köpt på en januarirea...
  • Xgirl83

Vilken otur alla verkar ha som inte hittar nåt på rean. Fast det beror ju på vad man gillar och är ute efter förstås. Jag var på Lindex idag och där fanns Bamsetunikor med leggings och mycket annat, så jag hoppas nåt finns kvar när det blir "ta 2 betala för 1" på rean. Har varit i två olika Lindex-butiker och varit positivt överraskad i båda.

• Xgirl83
    Diddi Puff skrev 2010-01-10 11:49:22 följande:
    Här har jag fyndat jättefina kläder till kanonpriser www.kido.se
    Bra tips!!

Jag tror att även Lindex börjar sin halva reapriset runt 20-22 januari för de började den 21 januari förra året.
  • Xgirl83
    sarahl skrev 2010-01-11 12:04:56 följande:
    visst brukar även lindex club erbjuda sina medlemmar halva reapriset några dagar före alla andra. man brukar väl få ett sms då?

Japp, så brukar det vara. Men man kanske bara får veta det om man får deras SMS?

Det datumet jag skrev att ½ reapriset började förra året, det var bara för medlemmar från det datumet och ca 3 dagar framåt.

• Xgirl83
    star67 skrev 2010-01-11 13:51:11 följande:
    är det dags att man fynda vinter jackor till nästa höst eller ska man vänta lite till i början i vår??? någon har tips på vinter jackor och overall i stl 92?? han är nu 10 månader ska man köpa 92 eller 86 tycker ni??
    Jättesvårt att veta. Hur är din son i storleken? Min dotter är liten och har haft stl 86 nu denna vintern när hon fyllde två år i november och jag räknar med att den kan passa även nästa vinter då hon fyller 3. Hennes kusin som hon ärvde den av, som fyller i december, är "normalstor" och hon hade den både vintern hon fyllde 1 och vintern hon fyllde 2. Det är en Pop-overall, vet ej hur de är i storlekarna.
  • Xgirl83

Kan tillägga att dottern använder stl 80/86 på övriga kläder från Lindex. Hon väger ca 10 kg.

• Xgirl83

Åh, kanske man får ta en titt på Cubus också då. Min mamma var just här och sa att hon gärna vill träna på att natta dottern nån kväll nästa vecka (inför bebis ankomst då hon ska vara barnvakt åt dottern), så då kanske jag och sambon tar en liten mystur till ett köpcentrum.

• Xgirl83

Jag tror på nästa vecka, men hoppas såklart på denna.

Svar på tråden Halva reapriset!!!