Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Halva reapriset!!!

Är det någon som vet någon sida på nätet, eller "vanlig" affär där de rear babyplagg i strl 44?
    Här har det kommit en liten lillasyster... hon är född i 38+6, men p.g.a. havandeskapsförgiftning hade moderkakan tagit rejält med stryk så den lilla vägde 2500 gram och är 45 cm lång. Har fått panikköpa strl 50 idag... 56 är alldeles för stort. 50 funkar hjälpligt, men speciellt snyggt är det inte.
    Hon kommer ju förmodligen växa ur 44 ganska snabbt men det skulle ändå vara kul att ha något/några plagg som faktiskt passar...

Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Zvartaliljan skrev 2010-01-19 17:31:11 följande:
    Jag har letat jättemycket men 44 reas inte någonstans tyvärr (och det lilla jag hittat på rea har jag ju knipit ) Kan bara tipsa om IdaTs heldräkter på Eleraff. De sitter jättebra på min prins som nu väger 2570gram
    Haha, det har du gjort rätt i!! Men attans vad synd...
    Var snabbt inne på H&M och Lindex (det var det jag kunde komm till på ett enkelt sätt... ingen direkt ork att dra på stan idag direkt) och där fanns ingenting kvar i strl 50 på rean! Så fick handla till full pris. Men 44 hade de inte ens där... Men Kappahl har jag för mig har något... du som nu letat 44, vet du om det är något "roligt"?
    Ska absolut kolla in IdaT suitsen på Eleraff!
    Som sagt, åtminstone ett eller två plagg som faktiskt passar kunde ju vara kul!
  • Lalalong
    Zvartaliljan skrev 2010-01-19 17:32:24 följande:
    just det, Kappahl har lite i 44 också, inte på rea men billigt! Köpte två dräkter med fot för 169:- och det kommer ju ofta kuponger man kan använda.
    Där var svar på det! Får kolla in Kappahl någon dag också då
    Klara 060504, Lillasyster BF 100124
  • Lalalong
    Zvartaliljan skrev 2010-01-19 17:37:45 följande:
    Åhlens har 46/48 men bodysarna är lika stora som lindex 50, om inte större t.o.m och byxorna har varken fot eller mudd vilket irriterar mig. Lundmyr har bland annat fina omlottbodys i strl.40 som jag älskar, men de är ju lite dyrare fast du får ju tillbaks en del av det om du säljer på tradera sen. P.o.p har strl.40 men inget fint och svindyrt...
    Tack för alla tips!!
    (På tal om Lundmyr... Hade precis besök av svåger och svägerska och de hade bland annat köpt ett par byxor i strl 60 från Lundmyr... men alltså, de är ju stooooora!! Inte bara det vanliga "stora i storleken" stora, utan jättestora!! Eller framförallt väldigt långa. Det var inte sånna med mudd... uppskattar att de var långa som 74/80 eller så. Kan de ha varit felmärkta eller ska det vara så?? Jag tyckte det var synd att hon inte skulle kunna ha byxorna samtidigt som bodyn så jag bad faktiskt om att de skulle byta dem mot sånna randiga med mudd istället (mycket mer praktiskt och fint också ).. men är de lika stora tro?)
    Finesse skrev 2010-01-19 17:56:51 följande:
    Lalalong: helt ot men Grattis
    Tack!
    mollan nu skrev 2010-01-19 19:21:50 följande:
    Lalalong: jag har sett ganska mycket 50 på lindex idag när jag letade 68. Vart bor du? Jag bor i sthlm.
    Jag har alltid otur tror jag! Det finns aldrig det som jag behöver på "mina" butiker. Har varit så alla år sen Klara föddes... Jag kollade i Ystad. Handlade två bodys och två par byxor på ordinarie istället. Och när jag säger att det inte fanns något så menar jag verkligen inget... Får kanske kolla ett Lindex till i morgon... när jag ända ska ta en repa på Kappahl.
    Wailea skrev 2010-01-19 19:28:42 följande:
    GRATTIS!!!! Ni som varit på Åhléns, har de haft halva rean på något annat än kläder hos er?
    Tack
    Lejån skrev 2010-01-19 19:59:03 följande:
    Grattis till lilla lillasyster! Här hade de rea på småiskläder på babyland, men vet inte om alla babyland har det dock...
    Tack för tips!! Ska kollas i morgon
    Tezz80 skrev 2010-01-19 20:10:11 följande:
    Tack! Nä, bor lite för långt från Ullared för att det ska vara lönt att åka dit. Som sagt, hon kommer ju antagligen inte ha det så himla länge...
    Men nåt ska jag nog hitta
    anette 81 skrev 2010-01-19 21:25:38 följande:
    jag köpte på name it
    Aha! Jag har aldrig tänkt på att de har så små kläder där.. men jag har ju aldrig letat efter det heller . Ska kolla det i morgon också! Tack
  • Lalalong
    anette 81 skrev 2010-01-19 21:40:35 följande:
    fick en dotter i vecka 36+5 o vi köpte minikläder på name it, inte så dyrt heller
    Nä NameIt är bra! Tyvärr tycker jag att kläderna har blivit lite tråkigare senaste säsongen. I våras hade jag span på några jättefina färgglada plagg till Klara där, men nu i höstas var jag rätt besviken. Men det var ju inte bebiskläderna jag kollade då, så det ska absolut spanas i morgon!
  • Lalalong
    molnen skrev 2010-01-19 21:57:19 följande:
    Lalalong- lundmyr är konstiga i st. köpte body och byxor i 60 ,bodyn hade hon när hon var3-5mån byxorna passar nu vid 1år och hon har nu normalt st 80-86. Har HM fortfarande prematur kläder ????vet att det fanns när dottern föddes 06 men nu hittar jag inga....
    Jättemärkligt! Bodyn hade de tagit i strl 60. Även den verkar stor, men mer normalt "stor i storleken". Men byxorn var alltså i strl 50 och det finns inte en chans att de skulle kunna ha det samtidigt.... Jag vill hellre ha de randiga med mudd men kunde ju också säga att de gärn fick byta för det är ju roligare om man kan kläderna som matchar samtidigt lixom...
    Men jag funderade allvarligt på om det kunde vara felmärkt... De kan ju inte på allvar mena att det där skulle vara strl 50..
    Nej, inga prematurkläder på H&M. Frågade idag när jag var där men 50 var det minsta..
  • Lalalong

Har idag inventerat rean på Entré i Malmö. På Cubus var det så rörigt så där orkade jag inte ens titta! H&M.. totalt värdelöst! På det lilla som fanns (inget alls på tjej 86-122 (eller vad det nu är för övre strl) och väldigt lite på baby) var det dessutom inga fyndpriser.
    Kappahl hade inte halva rea på barnkläderna och utbudet var begränsat.

På Lindex fanns det en del till Alva, men inte något alls i 104 till Klara. Hade tag i någon tröja i 110, en enkel enfärgad tröja. Hoppade över den för jag fick tag på totalt 7 plagg och jag hade ju mest tagit den "för att".
    Men jag köpte 5 bodys och ett par byxor i strl 56 till Alva! Ord pris 440 kr. Jag betalade 150. Känns mycket lagom

• Lalalong

Åh... halva på Lindex lockar ju lite... Fast i de butiker jag varit har jag ju redan köpt det jag vill ha... Men det finns ju några till

Här är ingen skåneshoppare som vet hur utbudet på Lindex ser ut i Lund? På Nova och inne i stan..??
    Ystad, Entré i Malmö och Burlöv Center har jag redan shoppat loss på

• Lalalong

I eftermiddag/kväll ska jag och en kär vän ha lite barnfri tid och ut i shoppingvimlet.
    Vi hoppas på att det ska finnas några små reaställningar kvar någonstans... Ni som varit ute på senaste tid. Har de tagit bort allting nu eller finns det kvar nånstans?

Om inte så fick jag i alla fall Kappahl-sms igår.

• Lalalong

Råfyndade på Cubus idag!
    De hade fortfarande massor kvar på rea, både plagg för halva priset men också för halva halva priset. Tror jag hade kunnat handla en hel del, men shoppingkontot är inte så välfyllt just nu
    Det blev i alla fall en jacka till lilltrollet att ha nästa höst. En manchester jacka i lite duffelstuk. Ord. pris var 280 kr, jag betalade 70!
    Sen en riktig duffel till Klara att ha nu och förhoppningsvis till hösten! Ord pris 400 kr, jag betalade 100 kr. Det är ett fynd jag är riktigt nöjd med måste jag säga. Inget jag hade köpt för 400 kr för användningen för en sån jacka är väl kanske inte jättestor för en fyraåring. Men för 100 kr är det roligt att ha en finjacka att ha när man går bort

• Lalalong
    anette 81 skrev 2010-02-06 06:54:49 följande:
    Den manchester duffeln har jag oxå tittat på men fanns inte så stora storlekar
    Nä, den var på Baby, så den fanns väl upp till 80 eller 86... Fanns bara 74 och 80 kvar nu på rean.
    Den andra duffeln dock (med typ mocka.. äkta vet jag inte, men) var på snäppet större barn. Så den köpte jag i 104 till Klara.
  • Lalalong
    zasata skrev 2010-02-06 15:46:01 följande:
    dom är så fina, hade förra året till dottern i år är det en från Zara, som hon vägrat ta på sig, vägrat prova-- jippie.
    Åh, sånt är alltid roligt...  Har gjort sånna köp också. Klara vägrar!! Lycklig man blir
Svar på tråden Halva reapriset!!!