Inlägg från: AochJsMamma |Visa alla inlägg
  • AochJsMamma

Halva reapriset!!!

Smultronhjärta skrev 2010-01-27 09:18:22 följande:
    Ja, tydligen ska Hemtex sluta med poloserien under året,så trist eftersom det är nästan det enda jag handlar där..
    ska de?? vad synd...
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • AochJsMamma
    Snorky skrev 2010-01-27 11:38:59 följande:
    fast hon hade ju köpt barnpåslakan på rea innan tyckte jag hon skrev, så förstod jag det. För annars spelar det väl ingen roll om det blir halva reapriset?? varför skulle det bli mer saker på rea just till halva reapriset? känns långsökt, även om det kan hända.
    jag tolkade det inte så, då förstår jag bättre, tack
  • AochJsMamma
    Wailea skrev 2010-01-27 18:51:02 följande:
    Blev så sugen på stjärnöverkastet flera av er fyndat på Hemtes men fanns inget här i stan så jag fick shoppa loss i webshopen istället. Där fanns dock bara till enkelsäng men jag tänkte att man kanske kan vika det som en filt längst ned på sängen. Vad tror ni?Vilka färger köpte ni & vad fyndade ni dessa? Någon som har bild på sin nybäddade säng? Det verkar variera väldigt med reorna på Hemtex, är det så att vissa butiker som har bättre rean ägs av kedjan medans andra är privatägda och inte rear så mycket? Skulle i så fall vilja veta vilka som hör till dem med bra rea...
    jag vill så gärna oxå ha det, iallafall se det! Men hittar det inte på hemsidan? Har du nån länk?
  • AochJsMamma
    rply skrev 2010-01-27 23:02:34 följande:
    Det som var sand färgat, det fanns grå med! Men det matchar inte in i mitt sovrum :) Det kostade 300 :)
    det gråa hade ju passat perfekt i vårt sovrum..jaja, vem vet, det kanske dyjer upp ett såsmånigom
  • AochJsMamma
    puh fantast skrev 2010-01-30 13:59:06 följande:
    Tycker överlag att det varit superdålig rea i år. På Lindex här i stan så har de nästan bara haft en massa finklänningar och man behöver ju inte hur många såna som helst. Jag brukar handla mycket på rean efter jul och bunkra några storlekar upp, men nu hittade jag i princip ingenting Och sonen behöver verkligen både byxor och långärmade tröjor. Har inte funnits några ytterkläder alls på Lindex förutom några vinterjackor som har varit på rea sen innan jul. Skittråkigt! Älskar att shoppa, speciellt på rea, men nu fanns det nästan inget =(
    håller med om att Lindex rean var sämre i år...annasr har jag fyndat stora påsar med kläder, i år har det blivit lite men inte mkt alls...bästa fyndet är nog faktikst Fix jackan som jag hade lite ångest för i fredags, den hade A på sig idag och den är SÅÅÅ fin! {#lang_emotions_heart} Jättefin blå färg.
  • AochJsMamma

jag blir så irreterad på Pippilottas sätt att agera det sensate, det har startats massa trådar av männiksor som känt sig lurade, och en av ägarna har skrivit inlägg efter inlägg här på Familjeliv om att de inte alls är på väg mot konkurs etc etc...hur trött hon är på alla som ljuger o smutskastar företaget..o jo då, visst var det sant!!! Tycker SÅÅÅÅ synd om alla kunder som inte fått sina varor/pengar/etc etc

• AochJsMamma
    puh fantast skrev 2010-02-03 18:36:36 följande:
    Någon som vet hur det är på Polarn och pyret nu? Har de sänkt priserna nå´t mer? Var in förra torsdagen och då hade de sänkt lite till, men jag vill att de sänker ännu mer =)
    vissa saker är sänkta till 70%..dock VÄLDIGt utplockat här i GBG iallafall..om du inte har ett barn som drar 140 ca..
  • AochJsMamma
    puh fantast skrev 2010-02-03 18:49:15 följande:
    Måste nog åka in en sväng imorgon efter jobbet då. Sonen behöver 134/140 på tröjor och här fanns bara nån enstaka. Fanns mest smått upp till 80. Och det passar ingen av barnen.
    de hade även WS kvar i större stl (kollade inte exakt, men typ 140 el kanske tom större..) i turkost, blått, mm mm... även skaljackor i större stl...

Detta var POP Vallgatan
  • AochJsMamma

Angående kunder som förskottsbetalat alternativt lämnat in reklamationer eller returer
    Din Barnbutik, som drivit webbshoppen Pippilotta.se, har mottagit ett antal order som förskottsbetalats. På grund av konkursen kommer dessa order inte att kunna expedieras. Förskottsbetalningarna kommer inte heller att kunna återbetalas till kunderna. Istället kommer alla kunder som betalat för sina varor i förskott att ha en oprioriterad fordran i konkursen. Eftersom konkursförvaltningen redan har tillgång till information om dessa kunder och förskottsbetalningarnas storlek, uppmanas dessa kunder att inte tillskriva konkursförvaltningen.

Kunder som förskottsbetalat med kontokort rekommenderas att kontakta sin bank för att undersöka  om det finns förutsättningar att från kortföretaget återfå betalt belopp.

Konkursboet kan idag inte bedöma om det blir någon utdelning i konkursen till kunder som har fordringar pga förskottsbetalningar. När konkursboet slutfört avvecklingen av konkursen och fått täckning för alla konkurskostnader, sker utdelning av överskottet i första hand till prioriterade fordringsägare. Endast om överskottet även räcker till viss utdelning till oprioriterade fordringsägare, kan del av de pengar som en kund förskottsbetalat komma att betalas tillbaka i enlighet med reglerna i konkurslagen. Innan så sker får dessa kunder i så fall nödvändig information från Attunda tingsrätt.

Angående kunder som beställt varor mot faktura
    De kunder som beställt varor mot faktura kommer inte att få sina varor levererade. Dessa kunders order har makulerats, innebärandes att någon ytterligare kontakt inte fordras mellan kunden och Din Barnbutik eller konkursförvaltningen.

Svar på tråden Halva reapriset!!!