• Dossen

Bajsa på sig!

Är du rädd för det eller har du gjort det, dela med er av erfarenheterna!

Själv tror jag jag skiter i vilket för bm mfl has seen it all, men allting är ju alltid relativt, visst!

Så, tell us your quete little story!

• Svar på tråden Bajsa på sig!
  • Dossen

Sitter o småler åt era härliga inlägg, känns tryggt att det ev kan komma bajs..;)
    Så länge man inte sprutlackerar barnmorskan som en del gjort med fostervattnet..haha

• Dossen

Ja usch jag kan oroa mig för hur dte är efteråt med både att kissa o skita med all ömhet..fyyy.
    Är ni många som använt sittring, är det bara dem som spricker ?

• Dossen

Jag hoppas jag tömmer mig innan, men en av er hade sprungit på toa i öppningsskedet, är man kapabel till det då?

• Dossen
    paloma84 skrev 2010-01-06 10:06:04 följande:
    Vet du, detta var det ENDA jag tyckte var obekvämt innan förlossningen, att jag skulle bajsa på mig. Så det ENDA jag visste var att det första jag ville ha var ett lavemang när jag kom in. Värkarna startar, vi åker in och dottern föddes.Efter pratade jag med en vän och hon frågade -Hur gick det? Fick du lavemnag? (Det var ju det enda jag hade pratat om innan)- Lavemang? säger jagDet ENDA jag hade nojja för och det ENDA jag visste att jag ville, hade jag TOTALT glömt bort!!! Jag hade inte en enda tanke på det när vi åkte in.Och, vet du... Det kom inget bajs heller :)
    Ja så är det nog för de flesta av oss.....Skönt!

Min sambo skojar om att han visst kan filma ifall jag inte skulle minnas efteråt....:P
    Jag vill gärna att han ska ta kort, men INTE filma....

Har ni blivit filmade?
  • Dossen
    Mattemamman skrev 2010-01-12 22:09:14 följande:
    Oj oj oj, jag tömde ordentligt som BM sa....och jag brydde mig inte alls. Fick lavemang med första barnet men med andra gick det snabbt och det fanns ingen tid till att gå på toa överhuvudtaget.
    Lät himla naturligt när du beskrev det, så ska jag försöka ta det också..;)
  • Dossen

aj då, ja som om det inte räckte med att ngt vill ut där fram...typiskt skit..{#lang_emotions_wink} komma i tid o otid..;)

• Dossen

Är faktiskt inte orolig, känns himla avslappnat vilket jag även trott. Däremot kommer jag säkert bli generad om det luktar, för jag slipper ju säkert se det isf... skitsamma..

• Dossen
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-23 17:18:32 följande:
    Jomen det är det verkligen! Vad spelar det för roll lixom. Det är ett BARN på väg!
    jo men visst..;)
  • Dossen
    Celiine skrev 2010-01-31 18:59:26 följande:
    Min syster var jätterädd för att hon skulle bajsa på sig under förlossningen, men när hon väl låg där struntade hon fullständigt i det! För mig var det tvärtom, jag oroade mig inte ett dugg för det under graviditeten, för jag tänkte att bm har sett allt! Men sen när krystvärkarna skulle sätta igång och jag fick den där bajsnödighetskänslan... Jag stod på knäna i sängen och bm stod alldels bakom rumpan (upplevde jag det som i alla fall), och jag kände bara att "gud så pinsamt det skulle vara att prutta bm rakt i ansiktet!". Den skammen kom som en total överraskning, för jag hade knappt ens tänkt tanken innan.Det kom inget bajs, och inga pruttar heller, trots att jag nog aldrig känt mig så bajsnödig förut!
    *ler* Kan förstå känslan, vill inte heller lägga en odör rakt i fejjan..;)
    Men händer det så hoppas jag att jag är i min egen bubbla..haha
  • Dossen

Sambon är dte minsta bekymmret för min del, men vi är nog lite väl öppna med sådant i vårt hem..{#lang_emotions_gravid}

• Dossen

Ja denna smärta, hoppas jag slipper uppleva att jag vill dö, även om det går över till slut.. fyy..

• Dossen
    som min barnmorska sa " Kvinnan bajsar Inte på sej, utan det är bebisens huvud som trycker ut det som finns i tarmen, för att det ska bli mer passage.

Klok bm, rätt ordval om nu ngn skulle tycka dte va jobbigt att berätta om..bla bla bla..;)
  • Dossen

Men om de som vill tar laxeringsmedel känns det som om det kommer läcka o sipra under krystandet, det sa vår bm att det lätt gör så hon rekomenderade inte det heller..

jaja...;)

• Dossen
    LilaRos skrev 2010-05-06 16:36:02 följande:
    Jag var livrädd för det.. Pratademed bm på fl om det och då släppte faktist rädslan.Bebisen han aldrig komma när jag hade den bm men hur som häldst så kom det inget "i brallan" ändå. Fes bara vid de första krystvärkarna.Sen hade jag inte märkt om jag gjrde i brallan häller då sonen kom med sugklocka och jag hade tappat kontrollen.
    På vilket sätt tappade du kontrollen? *nyfiken*
  • Dossen
    ploten skrev 2010-05-13 11:22:32 följande:
    Tror inte jag gjorde det med något av barnen, det var i så fall inget jag märkte och ingen som var med har sagt något heller. Under värkarbetet med första barnet blev jag så illamående att jag länge satt på toa med en hink framför mig och det "kom i båda ändar", så att säga. Så när jag kom in till förlossningen fick jag näringsdropp för att kroppen var så tömd och slut. Så det fanns nog inget kvar att "klämma ut". Med andra barnet gick allt så snabbt, 4 timmar från första värk, så jag hann varken gå på toa, må illa eller "bajsa på mig"...
    Skönt att tvåan gick så snabbt..;)
    Ibland undrar jag hur länge man kämpar hemma först och vad är dte som avgör att man åker in. När man inte står ut längre kanske?
  • Dossen
    ploten skrev 2010-05-13 11:48:09 följande:
    Lite OT, men jag ser i din presentation att du förmodligen kommer att föda på Danderyd. Det var där jag födde andra barnet ("det snabba"). Hör egentligen till Karolinska i Solna, där jag bor, men de hade fullt, så vi fick åka till Danderyd. Vi är jättenöjda med upplevelsen där, fick en fantastisk bm, och vi gillade konceptet med hotell-BB. Om det motsatta händer för dig, dvs att Danderyd har fullt och du får åka till Karolinska kan du också vara lugn. Även om det för oss förstås var lite traumatiskt med akutsnittet var de jättegulliga och bra där också (förutom att de var otroligt tjatiga med amningen, men det kanske behövdes för att få igång mig efter snittet - men just då var det väldigt enerverande...)
    Ok låter bra med fin personal... Hoppas danderyd är lite mindre belagt nu, hörde av en sjuksyrra att det är kanon många inlagda nu...
    Dem kan la åka hem snart va..haha
  • Dossen

Det skulle vara för att slippa bajja de första dagarna efter fl som jag skulle kunna tänka mig att tömma mig innan, men asch, jag orkar inte bry mig längre..;)

Om 10 dgr är han beräknad!!! Wiiiiiiiiiiii{#lang_emotions_heart}

Svar på tråden Bajsa på sig!