• Dossen

Bajsa på sig!

Är du rädd för det eller har du gjort det, dela med er av erfarenheterna!

Själv tror jag jag skiter i vilket för bm mfl has seen it all, men allting är ju alltid relativt, visst!

Så, tell us your quete little story!

• Svar på tråden Bajsa på sig!
  • fochf

Jag vet att BM sett allt, men jag ville hellst inte bajsa under förlossningen, så jag fick lavemmang innan. 

• Sugkopp

blir ja gravid ännu en gång skulle jag oroa mej för att bajsa ner mej, det har jag gjort både min första och andra förlossning, alltså oroat mej....under den andra så VET jag att det kom bajs, kändes faktiskt jobbigt även när ja låg där och krysta...känns så förödmjukande å bajja ner sej inför publik och gud förbjude en prutt!! haha men som sagt, bm lugnade mej hela tiden och sa att de flesta faktiskt bajjar under förlossningen, men jag sket väl i de flesta, jag ville inte göra det!

• fetsnygg

oh ja, det kände jag klart och tydligt att jag gjorde.. fast barnmorskan påstod att det var barnet som kom.. "då är det allt en riktig skitunge" kläckte jag.. dom är måna om att man ska känna sig bekväm så klart.. men helt tydligt kom det bajs.

• LillaFlingan

jag tror alla gör det.. hur skulle man inte kunna göra det?
    det blir sånt sjukt tryck neråt så det som finns där kommer ju ut..

såvida man inte snittas förståss.. :)

jag brydde mig inte innan, men bad om ursäkt lite försynt till bm när det kom haha..

• KlasStures mamma

Funderade inte på det innan men jag har något litet minne av att jag nog gjorde det. Minns bara att de sa att jag skulle resa mig försiktigt när jag ksulle ändra ställning så att jag inte hamnade i det.
    Men man har ju LITE annat att fundera på =)

• GrönaDruvan

Fick lavemang innan, men fick ändå inte ut allt... hade ju inte gått på toa och gjort nr 2 på minst ett dygn, trodde ju inte jag skulle föda innan bf!

När jag väl fick lavemang så kom nog det mesta ut på toa, men jag hade så jävla ont så jag ville bara tillbaka till sängen... sen när krystvärkarna kom så kändes det som det kom floder av bajs 2 ggr!
    Jag sa bara " jag bajsade ner mig" och sen sa jag "jag bajsade ner mig igen..."

jag tror dock att det mest var vatten, men säkert inte bara.. usch..

• Dossen

Sitter o småler åt era härliga inlägg, känns tryggt att det ev kan komma bajs..;)
    Så länge man inte sprutlackerar barnmorskan som en del gjort med fostervattnet..haha

• Rockkarlsson

Om man bajsar under förlossningen använder man rätt muskler (om man inte fått lavemang innan förstås) fick jag höra nånstans. Men det är ju ändå lite skämmigt kan jag tycka när man först ska visa hela härligheten där nere och sen ska dom se en bajsa inför alla... :) 

• Gullunge08

Jag bajade på mig läste jag i pappren i efterhand men inget jag märkte men vill nog ha lavemang nästa gång men har nog ingen panik om det kommer. Man har så mycket annat att ha panik för

• jentho

Min bm talade om att det inte spelade så stor roll om man tagit lavemang innan, oftst kommer det lite iaf när barnets huvud trycker ner, det som ev finns kvar i tarmen kommer ut oavsett om vill eller ej
    Jag var orolig första barnet, och visst kom det lite, men det struntade man i då!
    Andra barnet märkte jag ingenting, kanske för att jag visste att jag inte skulle bry mig om det kom  eller ej.

Svar på tråden Bajsa på sig!