• MiaMitisen

2009 års bebisar i Lerum växer vidare...

Ja då var det dags för ytterligare en ny tråd. Tiden bara susar förbi! Vissa har börjat jobba, andra har lång tid kvar hemma. De första bebisarna börjar närma sig 1 år nu!
    Här följs vi åt vad det gäller det mesta om våra små guldklimpar....
    :)
    Hoppas på en minst lika trevlig tråd i 3 månader till! Tjipp o hej!

• Svar på tråden 2009 års bebisar i Lerum växer vidare...
  • Carrohaga

Isak har slutat äta min egna mat utan nu är det bara burkmat som gäller och nu äter han som en häst, äter massor. Men han är väl mer hungrig nu också när han börjat krypa. Bara några dagar efter att han började krypa började han dra sig upp till stående, han har ju gjort det länge när man håller honom i händerna men nu gör han det mot andra saker så det gäller vara beredd så han inte drattar omkull (det är lite ostadigt ibland när sakernna inte vill stå stadigt).

Titti: Vad ger du för plockmat? Isak är ju inte så grym på att äta själv då jag inte har låtit honom prova det än, det går bra med små brödbitar och smörgåsrån men sen vet jag inte mer vad jag skall prova. Han får ju bara småbitar för annars kör han ju in hela smörgåsrånet i munnen (lite åpen så han glömmer bita av det)

Här är det i allafall juvligt nu när man slipper det frustrerande gnället för han inte kan ta sig framåt och han är överlycklig när han äntligen kan hämta sin boll själv när han har kastat den. Kattluckan är också väldigt rolig att slå på dock tycker vi att det är lite för väl kallt för hans händer när det är -15 grader ute :)

Ha det så kul alla i kväll och hoppas jag kan följa med en annan gång när jag inte är dubbelbokad.

• Carrohaga

Eller ja i morgon kväll då menar jag självklart ;) Nog dags för sängen nu....

• lillaC

Hon får av allt att äta. Mest vår mat, det är lättast så, men annars vad jag kan hitta i skåpen. Grönsaker från frysen är smidigt, havrefras i yoghurt roligt, och mjölk i våra glas det bästa som finns.  Det mesta åker in och ut och ner i haklappen, men ibland tror jag allt att lite slinker ner....

• Carrohaga

Jag är så rädd att Isak skall sätta i halsen bara, han sitter ju inte still en sekund när han äter utan hoppar upp och ner och huvudet for efter katterna som älskar att vara vid bordet när han äter :) Han sätter ganska lätt i halsen i vanliga fall eller ja han har nog väldigt känsliga kräkreflexer.

Sen är jag säkert extra livrädd för att han skall sätta i halsen då hans kusin gjorde det när hon var liten, en äpple bit och det har satt sina spår ;)

• MiaMitisen

Hejsan alla! hur hade ni det i fredags? Ville så gärna följt med. Men det får bli nästa gång.
    Här går det undan med cornelia just nu. Hon är numer expert på att sätta sig själv från sitt ålande. Krypandet har inte riktigt kommit igång än, men snart så. Hon har även börjat försöka ställa sig upp mot möbler... Hoppas hon lugnar ner sig snart.

Såg att Emma skulle ha fika den 21e. Tyvärr så kan jag inte komma då det krockar med hämtningen av oscars. 
    På kvällen klockan 18 så har jag ljusparty. Då är alla välkomna. =)

Nu ska jag ta hand om tvätten. 

Ha en bra söndag! 

• blackedal

Hej hej!!

Alvin är fasligt snabb när det gäller krypningen. Han börjar även få upp fart när det gäller att gå runt bordet och snor ALLT som kommer i hans väg.
     Han tvekar inte en sekund innan han stoppar saker i munnen. Man hittar en hel del där=).

Här ger vi allt i plockmat också. Han är riktigt duktig på pincet greppet. Majs är en favvorit:)
    Jag tycker dock inte att han sölar så mycket. Han är inte så förtjust ii att ha kladd runt munnen. Har han söl runt munnen så försöker han att peta in det i munnen. Han blir nöjd igen om jag tar bort det med skeden.

Vill också tacka för en trevlig kväll i fredags=)

Kram kram

• Petra78

Sådär! Nu har jag hittat hit! Tack Mia :)

• MiaMitisen

Allt för dig Petra. =)

för de som vill är det frukostfika hos mig klockan 9.

• Petra78
    MiaMitisen skrev 2010-01-20 10:44:22 följande:
    Allt för dig Petra. =) för de som vill är det frukostfika hos mig klockan 9.
    Jag och Lina kommer ialla fall. :))) Hon är min assistent numera ;) Vi tar det imorgon
  • Petra78

Härliga fredag är här!!! Mys! :)

Ville bara tack än en gång Mia för frukostfikan igår. Det var ju ett tag sen som sagt. Får bli oftare nu när vardagen är tillbaka.
    Tack för kläderna oxå förresten ;)

Ha en bra helg alla!!!

Svar på tråden 2009 års bebisar i Lerum växer vidare...