• MiaMitisen

2009 års bebisar i Lerum växer vidare...

Ja då var det dags för ytterligare en ny tråd. Tiden bara susar förbi! Vissa har börjat jobba, andra har lång tid kvar hemma. De första bebisarna börjar närma sig 1 år nu!
    Här följs vi åt vad det gäller det mesta om våra små guldklimpar....
    :)
    Hoppas på en minst lika trevlig tråd i 3 månader till! Tjipp o hej!

• Svar på tråden 2009 års bebisar i Lerum växer vidare...
  • MiaMitisen

Det är alltid lika mysigt när ni kommer Petra. =)
    Vi får hoppas att fler orkar sig upp i ottan snart. ;)
    Det är jag som ska tacka för att du tar kläder. så himla skönt att bli av med det!

Snart är det mys i soffan som gäller. Antingen med eller utan Oscar. beror på hur pigg och glad han är.

Hoppasni alla har en mysig kväll. :D

• Petra78

Hej!

På Onsdag ska jag ha frukostfika hemma hos mig! Kl 9-12
    Välkomna!!!!

• MiaMitisen

Hejsan tjejer! Hur har ni det denna lördag? Här är det så bra så.
    Fast... Cornelia är väldigt gnällig nu för tiden.. tror att det är framtänderna som kanske vill hälsa på eller om det är huggtänderna som vill växa ut lite till.
    Oscar har halsfluss.... Jag kör viktväktarna och patrik plogar snö. =) Så ser vårat liv ut nu för tiden.
    Men jag trivs.
    har kört VV i 1 vecka snart. På tisdag kommer första domen. Lite spännande faktiskt. Har gått väldigt bra, så jag hoppas på resultat... Tyvärr fel vecka om man ska säga så. Men något mindre borde vågen visa.

Den 18e februari ska jag ha ljusparty igen, fast denna gången är det deras SPA-produkter som ska visas. Klockan 18.30 om jag inte minns fel. Då är ni välkomna.
    Det blir fotbad och handpeeling. :)

Nu blir det snart lördagsmys i soffan. Ha en underbar Lördag!

• Petra78
    MiaMitisen skrev 2010-01-30 18:54:56 följande:
    Hejsan tjejer! Hur har ni det denna lördag? Här är det så bra så. Fast... Cornelia är väldigt gnällig nu för tiden.. tror att det är framtänderna som kanske vill hälsa på eller om det är huggtänderna som vill växa ut lite till.Oscar har halsfluss.... Jag kör viktväktarna och patrik plogar snö. =) Så ser vårat liv ut nu för tiden. Men jag trivs.har kört VV i 1 vecka snart. På tisdag kommer första domen. Lite spännande faktiskt. Har gått väldigt bra, så jag hoppas på resultat... Tyvärr fel vecka om man ska säga så. Men något mindre borde vågen visa.Den 18e februari ska jag ha ljusparty igen, fast denna gången är det deras SPA-produkter som ska visas. Klockan 18.30 om jag inte minns fel. Då är ni välkomna. Det blir fotbad och handpeeling. :)Nu blir det snart lördagsmys i soffan. Ha en underbar Lördag!
    Hej på dig!!!

Hoppas allt går bra med VV! Är det jobbigt? Eller går det enkelt?
    Ska kolla hur jag har det den 18:e alltid trevligt med lite spa ;)
    Ha en myssöndag!
    Kram
  • Carrohaga

Ett tag sedan man skrev här nu.

Här är allt bra, Isak har börjat gå längs med möbler och är helt totalt orädd, dock så innebär det också lite blåmärken och andra röda märken när man slår sig lite här och där då man glömmer att hålla i sig och försöker klättra upp på saker och ting typ bordetm m.m.

Nu är det också slut på härliga sovmorgonar till 8 utan nu vaknar vid typ halv sju, sju istället och full fart med en gång.

Jag tycker verkligen det är helt underbart nu när det börjar hända lite saker :)

• Sandybell2008

Hej!
    Flyttar från gbg till Lerum i april, vet ni om det finns öppnaförskolor som man kan gå till?
    Hur är det det med dagisplats?

• lillaC

Kyrkorna har öppen förskola olika dagar. Kolla på deras hemsida. 

Förskolor kan jag inte säga så mycket om för jag har både mina barn och mig själv på enskilda förskolor. Dit söker man direkt. Nån annan här vet säkert mer om hur det funkar med den kommunala förskolan i Lerum.
    Välkommen till Lerum!
  • Carrohaga

Någon som har lust att träffas någon dag nästa vecka??

• MiaMitisen

Sandybell: Aspenkyrkan har sångstund på tisdagar mellan halv 11 och en stund framåt. Den ligger vid fotbollsplanen bakom Kvantum.
    Angående dagis så kolla på  http://www.lerum.se/Invanarservice/Barn--Utbildning/Forskola/Ansokan--regler/
    Har du tagit ditt "namn" från filmerna Sandybell?? =)

I natt har Cornelia sovit i sitt rum. I andra änden av huset. Gick toppenbra! Hon vaknade en gång på 12 timmar. sånt gillar jag. Så jag har sovit som en gris mellan 00.30 och 07.30. Det var längesen! =)  Så nu blir det väl till att tapetsera och mysa till det i hennes rum. Har hittat supergulliga gardeiner på Jotex som jag tänkte köpa. Det är ju alltid en start. :) http://www.jotex.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=&productId=257339&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=%2fListPage%2fSearch.aspx%3fSearchText%3dMoa%26ConceptStoreCategoryId%3d%26B%3d1 OJ. haha! Vad långt det blev. Men visst är den i alla fall lite söt??

Nu ska vi ta och packa på oss, sen ska vi ut och leka i snön.
    Ikväll är det dags för vägning efter första veckan med Viktväktarna. Håll nu tummarna!! =) Ska bli riktigt spännande!

Svar på tråden 2009 års bebisar i Lerum växer vidare...