Inlägg från: Smoky Barrett |Visa alla inlägg
  • Smoky Barrett

vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!

Jag har alltid hört att det är det röda i naturen man ska vara aktsam för. Då det ska vara en färg som varnar för giftigheter.

Gult känns citrusaktigt och vad kan vara trevligare nu när man längtar till sommaren?

Varför ska man akta sig för gul snö? Snälla förklara, jag förstår inte.

• Smoky Barrett
    Mizzz skrev 2010-01-05 16:32:16 följande:
    Skämtet i låter gick ut på att någon kan ka kissat där Vänta ska se om jag hittar texten till den!
    Vadå, menar du allvar? Har någon kissat i snön då den är gul? Du menar kissa som i urinerat alltså???
  • Smoky Barrett
    SeTa skrev 2010-01-05 16:45:40 följande:
    Det är alltså en textrad från en gammal låt. I låten skulle man inte äta gul snö eftersom det betyder att någon har kissat där.
    Jaha, så det är påhittat? Jag menar eftersom det kommer ifrån en låt.
  • Smoky Barrett
    Dilong skrev 2010-01-05 16:52:21 följande:
    Påhittet var nog att uttrycket kommer från just den låten, vilket bevisas av Zappatexten som är av äldre datum.
    Men nu förstår jag inte. För mycket förvirring. Ni säger först att gul snö är urin, sen är det bara från en textrad i en låt och sen hänvisar ni till ännu en textrad. Jag förstår inte Zappatexten, kan någon förklara??
  • Smoky Barrett
    listoplisto skrev 2010-01-05 16:55:46 följande:
    Vadå påhittat? Djur (och människor) kissar i snö vilket gör snön gul, och det är inte helt aptitligt att käka upp fruset kiss.
    Men borde det inte smaka urin då?
  • Smoky Barrett
    Dilong skrev 2010-01-05 17:03:01 följande:
    Nu är du inne på ett läskigt område. Och tänk om något av det man tycker är riktigt gott, smakar bajs
    Men något som smakar gott kan väl inte smaka bajs? Bajs är ju avföring, har legat i tarmarna och jäst. Snö är ju vatten.
  • Smoky Barrett
    Dilong

Jag förstår inte hur du tänker. Surströmming är äckligt och bajs är äckligt. Surströmming alarmerar fara med sin äckliga lukt.

Luktar gul snö?

Du kan ju inte bygga något av något som inte har en fast konsistens. Vattnet kommer ju bara rinna mellan dina fingrar, du får kämpa hela kvällen utan att få ett resultat.
  • Smoky Barrett
    Dilong skrev 2010-01-05 17:47:14 följande:
    Det var du som skrev att snö är vatten. För övrigt går det att bygga saker av något som inte har fast konsistens, tex av vatten i tyngdlöshet.
    Men vad är snö gjort av då?
  • Smoky Barrett
    Trailer T skrev 2010-01-05 17:52:25 följande:
    Urin?
    Men hur kan det vara det. Inte all snö va, ni säger ju attd et är den gula snön som är urinerad på. Om all snö är urin blir det väldigt förvirrande.
  • Smoky Barrett
    Dilong skrev 2010-01-05 17:57:34 följande:
    Av vatten, vilket inte är detsamma som att snö och vatten är samma sak. Tex har snö en klart lägre densitet än vatten.
    Ok, då tror jag att jag förstår. Ursäkta min okunskap. :) Tack för att du tog dig tid att hjälpa mig.
Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!