• tebax

vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!

Jag hör hela tiden begreppet " Ät inte gul snö"

eller "gul snö ska man undvika"

Alltså menar folk att de låter ungarna trycka i sig snön så länge den inte är gul?? Alltså detta har irriterat mig ett tag så jag var bara tvungen att skriva av mig! Så!

• Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!
  • Kakan Mascha

är väl mest för att man inte vill att ungarna ska äta snö som ngn har kissat på?

• FreeForAll

Citronsnö menar ni? Har hört att det ska vara gott. Smaka!

Jag är PK, skjut mig.
  • k girl
    Kakan Mascha skrev 2010-01-05 16:15:14 följande:
    är väl mest för att man inte vill att ungarna ska äta snö som ngn har kissat på?
    ...fast man vill väl inte att ungarna ska äta snö i överhuvudtaget? Det kan finnas olika mikroorganismer och mask i snö, bland annat.
  • Kakan Mascha
    k girl skrev 2010-01-05 16:17:07 följande:
    ...fast man vill väl inte att ungarna ska äta snö i överhuvudtaget? Det kan finnas olika mikroorganismer och mask i snö, bland annat.
    Håller med dig!...
    Rosa Helena skrev 2010-01-05 16:17:13 följande:
    Ät gul snö - det kan vara öl!
    Den var bra!
  • FreeForAll
    k girl skrev 2010-01-05 16:17:07 följande:
    Är jag dum som tror att snön som faller från himlen är maskfri???

Hur funkar det med snö och mask egentligen, snö som precis landat kan det väl inte hunnit komma mask i än?
    Jag är PK, skjut mig.
  • FreeForAll
    Mandragora skrev 2010-01-05 16:22:59 följande:
    Nert?
    Ner + det = nert.
    Jag är PK, skjut mig.
  • Mizzz

Hmm, trodde trånden låg i sandlådan först, men nej...

"Ät inte snö som blivit gul" kommer från en låt som sjöngs i ett program som hette Rally i P3...

♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Bedhead

Mina barn äter vit snö. De åt även sand i yngre år, så jag tycker att snö är ett steg i rätt riktning. Har mycket svårt att se vad mask (antar att det är springmask som avses) gör i snön.

Svar på tråden vadå ät inte gul snö?! Lägg nert!