• andypandyy

Dagis kräver regnkläder, tips?!

Min dotter ska snart börja på dagis. Vi har aldrig använt regnkläder till henne utan hon har haft polarn och pyrets skaljacka och överdragsbyxor från lindex och nu polarn och pyrets regntäta vinteroverall. Förskolan verkar dock tycka det är viktigt med regnkläder. Men vad har man för regnkläder nu? Ska det isf vara fleecefodrade? Var o hälsade på på förskolan en regnig dag o då hade alla barnen regnbyxor utanpå overallen. Men då måste man väl ha en ganska stor storlek? Hur gör ni andra? Någon som har tips på bra o gärna billigt regnställ??

• Svar på tråden Dagis kräver regnkläder, tips?!
  • Disela

Men nu när det är kallt behöver man ju inte regnkläder! Det är ju minusgrader i hela landet! Det bli ju inte blött.. Hmm..

Ellos har en fleecefodrad regnoverall, min kompis har den till sin dotter och var verkligen supernöjd! Hon hade den hela hösten, tills det var 0 gradigt. Jag köpte fodrat regnställ, på Lindex. Superbra verkligen! Det blir så väldigt tjockt att tulta omkrinng med galonisar ovanpå overallen.

• Disela

Postade lite för fort...

Nu när det är så kallt, så är ju overall det bästa. Vind och vattentätt. Det är ju för kallt med fleecefodrat regnställ, och det behövs ju som sagt inte.

• millanmy

köp begagnat, det e billigt o bra o kan slitas me hälsan o ingen större panik om det skulle gå sönder/slarvas bort.

• korfu08

Jag köpte fleeceoverallen till min dotter genom Ellos och den är superbra.

• andypandyy

Jag håller med, hennes overall är ju vattentät men förskolan verkar tycka det är viktigt med regnkläder... Tack för dina svar!!

• krabbanoss

Hade jag haft en vattentät overall alt skaljacka/byxa så hade jag då inte köpt dit nga regnkläder...varför!?
    Sen får väl personalen säga till om de förmodade vattentäta kläderna inte håller måttet...då är det ju bara att ta med sig regnstället!

• andypandyy

Kommer nog ha köpa ett regnställ o ha i reserv på dagis om de tycker det behövs... Får försöka hitta nåt riktigt billig

• krabbanoss
    andypandyy skrev 2010-01-05 22:50:57 följande:
    Kommer nog ha köpa ett regnställ o ha i reserv på dagis om de tycker det behövs... Får försöka hitta nåt riktigt billig
    Jag köpte på Ica Maxi, rymligt o billigt! Sen om det fungerar återstår ju att se....
  • Trulsa00

Jag har regnkläder, fodrade regnkläder och skalkläder och overall, allt efter väder.... regnkläder lite större stl på höst/vinter och en mindre på vår/sommar...

• MiaAnnette

Lär ju inte behövas riktigt än innan det blir plaskväder mot våren... Själv har vi En Boardman ( Fleecefodrat regnställ från Didriksons) och har varit supernöjd med den!

★(¯`°?.¸ ღ♥ Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯)★ www.kardemummagumman.se ♥ღ¸.?°¯)★
Svar på tråden Dagis kräver regnkläder, tips?!