• andypandyy

Dagis kräver regnkläder, tips?!

Min dotter ska snart börja på dagis. Vi har aldrig använt regnkläder till henne utan hon har haft polarn och pyrets skaljacka och överdragsbyxor från lindex och nu polarn och pyrets regntäta vinteroverall. Förskolan verkar dock tycka det är viktigt med regnkläder. Men vad har man för regnkläder nu? Ska det isf vara fleecefodrade? Var o hälsade på på förskolan en regnig dag o då hade alla barnen regnbyxor utanpå overallen. Men då måste man väl ha en ganska stor storlek? Hur gör ni andra? Någon som har tips på bra o gärna billigt regnställ??

• Svar på tråden Dagis kräver regnkläder, tips?!
  • Denise87

ta vanliga regnkläder dom ska ju funka på sommaren med och över overallen blir det ett helvete med fleece. det finns snygga i klara färger på cubus för typ 149 som ja köpte som isak bara har på dagis. hemma har vi skaljacka o så för då vet ja att han inte sitter o badar vattenpölar. 

• andypandyy

Vad kostar förresten regnställ på Ica Maxi?

• andypandyy

Ok, cubus verkar ju billigt! 149 kr för ett helt ställ??

• krabbanoss
    andypandyy skrev 2010-01-05 23:07:39 följande:
    Ok, cubus verkar ju billigt! 149 kr för ett helt ställ??
    Tror Maxis inte var billigare iaf...runt en 150 kr, om jag inte minns fel.
  • tessan27

Ta och förklara för förskolepersonalen fördelen med dessa funktionsplagg som du redan har och att det är ok att de blir smutisga och att ditt barn inte behöver galonkläder när hon har dessa kläder. Det måste väl ändå vara upp till dig som förälder att bestämma om du ska ha regnkläder till ditt barn, huvudsaken är ju att ditt barn har kläder efter väder och att de funkar vid regn...

Jag har bara skalkläder till dottern på förskolan och det funkar kanon. Även en vattentät overall och ja, hon blir skitig när det är blött ute men vad gör det hon är i alla fall torr och säkert torrare än kompisarna som har galonkläder.

• andypandyy
    tessan27 skrev 2010-01-05 23:16:26 följande:
    Ta och förklara för förskolepersonalen fördelen med dessa funktionsplagg som du redan har och att det är ok att de blir smutisga och att ditt barn inte behöver galonkläder när hon har dessa kläder. Det måste väl ändå vara upp till dig som förälder att bestämma om du ska ha regnkläder till ditt barn, huvudsaken är ju att ditt barn har kläder efter väder och att de funkar vid regn... Jag har bara skalkläder till dottern på förskolan och det funkar kanon. Även en vattentät overall och ja, hon blir skitig när det är blött ute men vad gör det hon är i alla fall torr och säkert torrare än kompisarna som har galonkläder.
    Håller med! Vi har aldrig känt något behov av regnkläder här hemma, hon har haft funktionskläder o aldrig blivit våt!
Svar på tråden Dagis kräver regnkläder, tips?!