Inlägg från: sarsparis |Visa alla inlägg
  • sarsparis

Dagis kräver regnkläder, tips?!

Jag tycker att du ska förklara för personalen att ni anser att det inte behövs regnkläder då barnet har funktionskläder på sig, att det är okej att bli smutsig och popkläderna kan man ju numera torka i torkskåp också. på vår förskola tar de inte på regnkläder på barn som har funtionskläder på sig, de har heller aldrig klagat över att vår son varit blöt på något sätt.

• sarsparis
    Kajak skrev 2010-01-06 23:12:51 följande:
    JAg har galonbyxor på barnens utomhuskläder.Jag tycjer dte är självklart att ha galonbyxor Den är inte bara för att hålla barnet torra även kan åka "pulka" med den istället för ta madrass eller bob eller pulka.Nää..Ähh skaffa galonbyxor o ha den på dagisen så slipper du diskussion med dagispersonal om det.Det kostar bara 250kr per par på POP eller billigare på tardera eller på Blocket.Billigt!
    Fast har man lagt ned mycket pengar på  funktionskläder innan har man inte lust att lägga ut en krona på galonkläder när man vet att de inte behövs......personalen ska inte bestämma vad mina barn har på sig så länge de är torra och varma.
Svar på tråden Dagis kräver regnkläder, tips?!