• DeZire

När lossnade navelsträngen?

Jag undrar lite när navelsträngen föll av, alltså den lilla stump som blir kvar.
    Min son är 4 dagar gammal idag och den lossnade idag vilket jag tycker känns lite tidigt?
    Kan det medföra några risker om den lossnar för tidigt?

• Svar på tråden När lossnade navelsträngen?
  • parvati

Det låter normalt, rengör försiktigt  och se att ser fint ut under bara. I början går man ju ofta till BVC så nästa gång kan du väl be sjuksköterskan titta.

• BTD

helt normalt, min dotter tappade navelsträngen efter 6 dagar. glöm inte rengöra med en tops och ljummet vatten.

• Pormoicheia

Dotterns navelsträng lossnade efter 6 dagar (samma dag vi fick åka hem från Neo).
    Sonens kommer jag inte ihåg, men troligtvis så var det nog samma för honom (plus minus någon dag).

Apprentice Moraltant *back in action*
  • Snart vår tur

Efter 4 dagar här oxå.

• Dr Mupp

Ettan ca 1 vecka
    Tvåan ca 1 vecka
    Trean ca 3 dagar
    Fyran är 9 dagar och naveln sitter där den sitter.

• 8 Labolina 8

Efter fyra dagar. Låt BVC sköta tvättandet om du tycker det känns otäckt. Bättre att de får sköta pillandet tyckte jag.

• Cornbread

min son drog av sin stump när han var 5 dagar men då hängde den ändå på sista tråden ;)

• Nile

Min tjejs navelsträng satt kvar i 11 dagar. Trodde aldrig att den rackaren skulle lossna. En kompis barns navelsträng lossnade efter 1,5 dag när den fastnade i blöjan på nåt sätt...

• Vilja81

Det nog helt normalt om det ser fint ut. Min dotter hade en tjock navelsträng och den lossnade först efter 14dagar och sen höll vi på och lapisera/bränna på BVC i flera veckor. Det var inte roligt...

• soderblondie

Då den hemska BVC-tanten drog i skorpan på det första hembesöket:(
    Det positiva är att trots att det blödde och varade, så ser det fint ut idag, 16 månader senare. Har INTE den sköterskan längre....

• ALLIEVERDO

Något jag funderar på är hur det ska vara efter den lossnat. Ska det blöda lite? Några dagar efter den lossnat så kom det blod..det har jag tagit bort försiktigt med ljummet vatten och tops.. men har kommit lite igen. ska det det?

Svar på tråden När lossnade navelsträngen?