• Poena

Vågar man vara hårmodell??

Såg att de söker folk till en hårvisning här i stan nu i veckan och det skulle inte vara fel med lite förnyelse för min del!

Men vad tror ni? Vågar man??

Jag är ganska rädd om mitt hår, har sparat länge å så, får de göra vad som helst med håret eller kan man ha synpunkter?

• Svar på tråden Vågar man vara hårmodell??
  • Norahsmamma

åh...va spännande. Klart du vågar!! Växer ju ut igen. Skulle oxå vilja pröva

• Poena

Haha det är ju lätta att säga att det växer ut igen, men denna gång har jag sparat ut det i ca 4 år!! Fast man kanske kan gå dit och säga att man inte vill bli klippt för mycket?

• Elia

Om du är rädd om håret ska du nog stå över. De kan dock tänkas behöva modeller med långt hår till uppsättningar...

Frisören säger vad han/hon vill göra och då är det upp till dig att gå med på det eller ej. Modellerna har sällan någonting att säga till om. Visst varierar det från visning till visning men generellt är det så.

Lycka till!

• Norahsmamma

Klart du kan säga de. Om du inte vill bli klippt för mycket!! Kanske kan slinga, färga och göra nåt kul ändå.

• Elia

Jag har jobbat med detta och vill understryka att det inte är ngt för de som är rädda om håret. Ingen frisör vill klippa lite/toppa inför en visning... Det är vinterns trender som ska visas samt att det ska vara roligt och intressant för publiken att se på. Lite slingor eller en toning tycks vara för trist att visa upp...

Visst, ingen regel utan undantag... men...

• Havsblomma

Varför inte gå dit och fråga vad de vill göra med ditt hår. Om du inte går med på deras önskan så är det ju bara att tacka nej och gå därifrån. Du ska dock inte räkna med att de ändrar sina önskemål utifrån hur du vill ha det, i alla fall inte om det är en hårvisning eftersom de säkert då på förhand har bestämt vilken kollektion de vill visa. För andra syften, t.ex. att vara hårmodell vid undervisning och liknande, kan det vara annorlunda och där kan man också få vara med och tycka till en del själv.

Gå dit och kolla, du kan ju alltid ändra dig senare och tacka nej om du blir utvald.

/En som roade sig med att vara hårmodell åtskilliga gånger under sin fattiga utbildning

• Manga Is

Jag skulle inte chansa. Har själv gjort det och med all avfärgning och ny färgning och slingning blev mitt hår svinto. Det tog ungefär ett år (tills håret växt ut igen) för mitt hår att bli sig likt igen. Kan säga att jag ångrade mig stort efteråt.

• TessK

Åhhh jag var hårmodell en gång för länge sedan. (Innan studentbalen.) Det var ett riktigt stort misstag!

Jag ´är vanligtvis brunett. Men fick Vita slingor + rosa och min vanliga hårfärg. Sedan klippte hon en "detalj" mitt i skallen. Hon tog en hårslinga och gjorde stubb av den mitt i huvudet!!

Jag köpte hårfärg på vägen hem sedan använde jag hårspänne i ett halvår...

• MINI25

Ha ha ha

skulle aldrig rekommendera att vara hårmodell. Aldrig. Och det styrks bara ännu mer av att läsa ovanstående missöden. Näää. Låt ditt hår vara. Speciellt om du sparat i 4 år.

Ps. Får du ens betalt för att göra det? Eller är det:
    "-nää, men alltså du får ju en gratis hårklippning ju, inte kan vi betala också...hrm...hrm"

• snusfia

mammas kompis blev omvandlad till frihetsgudinnan i håret
    jättesnyggt :) eller kanske inte

Svar på tråden Vågar man vara hårmodell??