• Poena

Vågar man vara hårmodell??

Såg att de söker folk till en hårvisning här i stan nu i veckan och det skulle inte vara fel med lite förnyelse för min del!

Men vad tror ni? Vågar man??

Jag är ganska rädd om mitt hår, har sparat länge å så, får de göra vad som helst med håret eller kan man ha synpunkter?

• Svar på tråden Vågar man vara hårmodell??
  • Amathea

Jag har varit hårmodell hos min frisör...
    dom klippte inget utan färgade det i en färg som passade mig....
    litade fullt ut på min frisör för hon har verkligen bra smak.
    Och jag blev kanonnöjd!!

• Havsblomma

Jag har som jag redan skrivit varit hårmodell rätt många gånger vid det här laget, men jag har också tackat nej några gånger efter det att jag blivit utvald.

Det viktiga är att man innan man tackar ja tar reda på vad som gäller. Det är ju bara då man kan ta ett grundat ställningstagande till om man vill göra det eller inte. Om man däremot säger ja till allt så är ju risken överhängande att de gör något med en som man absolut inte var beredd på och som man tycker ser heltokigt ut.

• Jonna74

Hej!
    Jag fick erbjudande för ett antal år sen om att bli hårmodell hos den hårfrisörska jag gick till.
    Detta för att jag redan hade fördärvat mitt hår med blekning och såg ut som svinto i håret så det kunde inte bli värre menade dom på...
    Och det kan man ju tolka som man vill.... ehhhrrmm...

Skulle aldrig våga idag när jag fått tillbaka min lejonman.

• Cuthalion

Skulle aldrig våga efter mitt senaste besök hos frisören som resulterade i 4,5 timme hos en annan frisör för att rätta till allt slarv och alla misstag . . .

Finns ett antal trådar om misslyckade frisörbesök inklusive hårmodellande som slutat mindre bra . . .

• Monstermamman

Jag har varit hårmodell en gång, hade långt hår och då färgade dom det och gjorde uppsättning. Blev jätteöjd med färgen och klippningen plus att man fick massa hårprodukter efteråt.
    Syrran har varit två gånger och varit jättenöjd med både färgning och klipning.

• fipa2

ja om du vill stå ut i mängden kan du ju bli hårmodell. men det brukar se förjävligt ut

har du inte bläddrat i olika hårtidningar när du varit hos frissan? det är allt annat än konservativa klippningar de har...

• SNULTRAN

Kör så det ryker
    jag var hårmodell på en hårshow i min ungdom, det var jätte kul!
    Men jag tror nog man måste våga lite .....

Själv var jag både tonad i rött och grönt med olika hårlängder.

Men vill du så varför inte?! Man kan alltid färga om det , klippa om det sen!
    Sen är det ju tur att hår växer

• fipa2

men om man råkar ut för värsta pott-frippan så kan det vara ganska svårt att rädda det

• Maerion

åh vad kul! jag är sååå less på mitt hår, bara stripigt och hängigt och rakt.. skulle verkligen vilja få mer av en "frisyr".. lite rädd bara för att man ska se ansträngd ut nu när man ska bli en tjockis, typ som om man försöker se tuff ut i håret för att dölja alla finnar och extra kilon ;)

• Nika75

Både jag och mina kompisar har varit hårmodeller flera gånger och alltid blivit nöjda. Visst är det så att man måste vara öppen för förslag (de vill ju visa upp någonting) men samtidigt är de flesta frisörer vettiga och kan se vad man passar i och vill göra kunden nöjd - alltså diskuterar man igenom innan vad som ska göras. Jag har t ex sagt att jag inte vill ha jättekort eller väldigt mörkt men gärna olika färger osv, och resultatet har blivit bra! OM det nu skulle vara så att de inte kan ge ett klart besked eller är villiga diskutera och du samtidigt är osäker, då skulle jag tacka nej. Annars är det bara att köra, tycker jag!

• Fornarina

klippning -kanske, men inte om man har sparat håret länge , och vill nåt extra
    däremot skulle jag inte våga färga - såg några gröna färgningar på TIGI dagar :D en gång, det var häftigt men inte för mig :D

• Jefa

Nej, nej, nej och åter nej!!
    Mitt här är föralltid förstört tack vare en hårmodellvisning från Goldwell!!

• sebbeman

Jag var också hårmodell en gång för wella.....dom klippte o donade och man blev sminkad....å vad man kände sig fin sen....hehe....man fick ställa sig på scen o en massa frisörer satt i publiken o kollade på dom olika frisyrrna....Sen efter allt så gick jag på toa det första för man hade inte fått se hur man såg ut ......fick en sån chock......En stor j*vla hårboll hade jag i pannan....o dom hade sminkat mig så jag såg ut som ett fnask rent ut sagt....usch....o det blev ju inte bättre av att min arbetskamrat hade en kompis som var frisör o hon hade suttit i publiken o bara tyckt så synd om mig....hon hade berättad för min jobbarkamrat att jag såg förj*vlig ut i huvudet......aldrig mer säger jag bara....

• Swiss

alltså, det är ju en chans att göra saker du aldrig skulle våga annars, gratis! men inte något för den som är rädd om sitt hår! jag har både blivit blond (är en snygg brunett annars;) och fått halva huvet snaggat/svart och halva halvlångt/rött! det var kul men kommer inte att hända igen, haha! oftast vill de ju ha modeller som de får göra vad de vill med också.

• luzorsus

en kompis hade lite längre än axellångt rakt brunt hår, när hon kom hem från hårmodellandet var hon krullkrullig och orangehårig

• Poena

Roligt att höra allas historier
    men jag har bestämt mig för att avstå! Har istället bokat in en tid hos en duktig frisör och hoppas att hon ska gröa min makeover som jag vill istället Enda minuset är att det väl blir xxx antal kr mer i kostnad!!

Svar på tråden Vågar man vara hårmodell??