• Disela

    Hur fan kan detta vara lagligt, i något land?

    http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article6387112.ab

    Detta är bland det absolut värsta jag någosing har sett. Hur i helvete kan man sitta och säga att "detta stärker barnen, för det är en hård värld där ute"? Och hur i hela helvetet är föräldrarna funtade som skickar i väg sina barn?

    Vad tycker ni?

    (Visste inte vart jag skulle lägga tråden..)
  • Svar på tråden Hur fan kan detta vara lagligt, i något land?
  • Disela
    Estrellitas skrev 2010-01-06 20:55:09 följande:
    FY F*N! Vad hemskt! Barnmisshandel i hög grad.
    Ja, jag blir så ledsen när jag ser sånt.. Dessa barn kommer inte bli stärkta. De lever till råga på allt i ett av världens strängaste militärdiktaturer, och ska dessutom behöva utsättas för detta. Vidrigt!
  • Hexx
    Tycker men inte om sina barn i andra länder eller vad fan är det frågan om?
    Föräldrar som gör något sådant eller liknande skulle ha ett skott i pannan. EFTER att de rullats i snö nakna.
  • Jag o mina killar

    Såg det, fy fan mådde illa kunde inte titta hela tiden. Tycker så synd om dessa barn. Vad är det för förälldrar som skickar sin barn på dessa läger. Ren och skär barnmisshandel!


    Har du inget vettigt och säga, så säg inget alls
  • Disela

    Nu vet jag inte vilka länder som har skrivit på barnkonventionen, men jag har hört att det bara är somalia och usa som inte har skrivit på. Kan ju inte svara på om detta stämmer eller ej. Men jag har svårt att tro att något som detta skulle acceteras av konventionen..


  • Meli

    För att leva i ett sådant land och acceptera en diktatur så krävs nog den typ av uppfostran där man underkastar sig.....

  • Disela
    Meli skrev 2010-01-07 21:03:27 följande:
    För att leva i ett sådant land och acceptera en diktatur så krävs nog den typ av uppfostran där man underkastar sig.....
    Det lär ju barnen få lära sig ändå. Detta kan inte vara lösningen. Hemskt hur som helst!
  • Meli
    Disela skrev 2010-01-07 21:22:39 följande:
    Det lär ju barnen få lära sig ändå. Detta kan inte vara lösningen. Hemskt hur som helst!
    Visst är det fruktansvärt!!!
  • Themis

    Disela: Faktakorrigering. USA har visst skrivit på barnkonventionen, det gjorde de 1995. Här står alla länder som signerat FN:s barnkonvention och på vilka punkter de har reserverat sig /inte vill följa konventionen:

    treaties.un.org/Pages/ViewDetails.aspx&mtdsg_no=IV-11&chapter=4&lang=en

  • Disela
    Themis skrev 2010-01-07 21:31:33 följande:
    Disela: Faktakorrigering. USA har visst skrivit på barnkonventionen, det gjorde de 1995. Här står alla länder som signerat FN:s barnkonvention och på vilka punkter de har reserverat sig /inte vill följa konventionen:treaties.un.org/Pages/ViewDetails.aspx?src=TR...
    Tack! Var som sagt inte säker, utan jag "hörde" det någonstans. Tack för länken!
  • Flygfotogen
    Themis skrev 2010-01-07 21:31:33 följande:
    Disela: Faktakorrigering. USA har visst skrivit på barnkonventionen, det gjorde de 1995. Här står alla länder som signerat FN:s barnkonvention och på vilka punkter de har reserverat sig /inte vill följa konventionen: treaties.un.org/Pages/ViewDetails.aspx?src=TR...
    USA och Somalia är inte ratificerade så det räknas inte.
  • Odeys
    Disela skrev 2010-01-06 20:56:42 följande:
    Ja, jag blir så ledsen när jag ser sånt.. Dessa barn kommer inte bli stärkta. De lever till råga på allt i ett av världens strängaste militärdiktaturer, och ska dessutom behöva utsättas för detta. Vidrigt!
    Nu har du nog blandat ihop syd med nord. Klippet handlar om Sydkorea, en demokrati.
    sv.wikipedia.org/wiki/Sydkorea

    Att det är rätt skevt med den typen av övningar är vi nog alla överens om.
  • Adoniram

    Kan du inte skriva vad du länkar till så man inte behöver klicka för att veta vad du talar om??

    Vanligt internett-hyffs.

  • Odeys
    Adoniram skrev 2010-01-26 09:52:36 följande:
    Kan du inte skriva vad du länkar till så man inte behöver klicka för att veta vad du talar om?? Vanligt internett-hyffs.
    I vanligt internethyfs ingår även att citera (korrekt) så det blir tydligt vem du pratar om/med...
  • Adoniram
    Odeys skrev 2010-01-26 22:43:25 följande:
    I vanligt internethyfs ingår även att citera (korrekt) så det blir tydligt vem du pratar om/med...
    *Eftersom det är flera som slänger ut länkar utan att berätta vart de leder, så gäller det generelt för folk här i tråden.
  • Odeys
    Adoniram skrev 2010-01-27 14:43:43 följande:
    *Eftersom det är flera som slänger ut länkar utan att berätta vart de leder, så gäller det generelt för folk här i tråden.
    Det finns tre länkar i tråden, två med påståenden som backas upp av länkar och den tredje är trådstarten som länkar till ett nyhetsklipp. Man kan tycka att nyhetsklippet borde refererats, men samtidigt går det att argumentera mot detta genom att trådstarten mest konstaterar att det länkade materialet är förskräckligt. Det är därefter valfritt om man vill ta del av materialet eller ej.

    De två följande länkarna refereras i de kommentarer som fälls i de meddelanden de gäller. Om man inte kan koppla ihop url:en treaties.un.org och barnkonventionen, betvivlar jag att det går att förklara tydligare. Om du känner att du behövder en förklaring till url:en jag postade, jag är ledsen det blir inte mer i klartext än vad det redan är.
  • Epeemaster

    Sparta i en modern tappning.

    Inget jag skulle skicka mina barn på.

  • Veritas odium paret

    Tror det går under namnet disciplin.
    Vist kan man ju tycka att "barn ska vara barn" men tvivlar starkt att detta skulle ha nått negativt inslag på dom sen.
    Snarare så lär dom sig mycket.

  • Semper Idem
    Disela skrev 2010-01-06 20:56:42 följande:
    De lever till råga på allt i ett av världens strängaste militärdiktaturer,
    Sydkorea är ingen diktatur. Det är ett av de mest demokratiska länderna i Asien.
Svar på tråden Hur fan kan detta vara lagligt, i något land?