Inlägg från: tjorven01 |Visa alla inlägg
  • tjorven01

Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2

Tack snälla Bling!!!!,

Precis som jag misstänkte. Vi ska försöka kontakta Chicago redan ikväll.

• tjorven01

Tack DND
    Ja det lutar nog åt att vi åker över nästa helg istället då det inte är sådär extremt bråttom vi har en ivf inbokad v 14 och förhoppningsvis så hinner vi med beh om det skulle behövas annars får vi väl bara skjuta på ivfen.

• tjorven01

Bling,
    Har inte ord för hur vidrigt det du har gått igenom måste vara. Det är långt mer än vad någon människa ska behöva gå igenom.
    Tänker på dig {#emotions_dlg.flower}

• tjorven01

Precis hemkommen från London igår kväll.
    Hur gör de med provsvaren kan man få dem via mail.
    Fick även byta några ord med doc då jag undrade om vi kunda ta APA samtidigt. Vilket vi oxå gjorde.
    Har tyvärr inte orkat plöja hela boken då denna barnlöshet börjar ta på krafterna för mig och jag ställer mig fortfarande frågande till vad som hände i helgen och hur jag ska orka dra igång hela den här apparaten med behandlingarna.

Dr G sade att jag skulle boka ny tid för konsultation och så skulle vi gå igenom proverna tillsammans. Brukar ni oxå göra så?

Avalie spännande att ni är på väg. Och super med en vän som ställer upp med mediciner. Har fått min läkare på landstinget att intressera sig för detta och han har lovat mig att hjälpa mig så långt han bara kan med mediciner så jag hoppas. Verkar för övrigt som att många läkare är intresserade av detta åtminstone de som pysslar med forskning och inte bara vinstindrivande ivfer. Men tyvärr så tar det väl ganska många år innan detta skulle kunna bli vedertaget här i byråkrati sverige

• tjorven01
    Avalie skrev 2011-02-08 18:59:58 följande:
    tjorven 01: Hade du en kosultation innan du tog proverna?

Vi tänkte ha en konsultation innan vi tar proverna , för att gå igenom vår historia mm.
    Kostar alla hans kosultationer 150 £?
    Känns ju ganska dyrt om man varje gång betalar lika mkt.
    Avalie,
    Vi hade konsultationen över tel. Nu kostade den 180£ så jag antar att de har höjt priserna.
    Håller med dig det är klart att det blir dyrt om man ska betala för varje konsultation. Men men så funkar det väl i andra länder där vården inte är skattefinansierad.
    Undrar hur dyra behandlingarna blir sedan? Och hur många man måste göra och om man betalar 15000kr för att ta om proverna sedan. Hoppas att man inte behöver ta om alla prover sedan.
    Dr G ville naturligtvis att vi skulle göra en hel utredning men eftersom man inte direkt är gjord av pengar så har jag valt att göra de immunologiska testerna först.
    För övrigt så upptäcktes en livmoderinflammation hos mig förra veckan på vanliga gyn. Verkar som att Murphys Law verkligen gäller hos oss här. Fick tid för op. av slemhinnan den 23feb. Och sedan försöker vi ladda om inför våren och förhoppningsvis hittar han något som går att behandla.
    Lycka till!!!
  • tjorven01

Ellie,
    Hade ca 20 min konsultation med dr G över telefon kostade 180£ sedan fick jag även prata med honom i ca 3 min innan vi tog proverna då jag ville lägga till APA proverna till de immunologiska testerna. Proverna kostade sedan 1790£ men detta är ovärderliga pengar om de skulle hitta något som är behandlingsbart hos oss. Har nämligen 7 misslyckade ivfer bakom oss och inte direkt åldern emot oss heller då jag är 31 år.

Bling önskar dig all lycka i NY hoppas att ni får njuta av våren lite där oxå

• tjorven01

Ellie,
    Då jag förra veckan fick reda på att jag har en livmoderinflammation så har vi fått skjuta på nästa ivf till v 20 men hoppas få göra det då. Min mens är dock väldigt oregelbunden så det kan bli nästan när som helst då. Jag tog the immuntesting i London men då ingen läkare här har velat ta Antifosfolipid syndrom som ju kan vara en orsak till misslyckde ivf tog vi även det där. Anledningen till att vi hade konsultationen via telefon var för att kolla vad de tyckte att vi skulle ta för tester och för att själva kunna ta ställning till om vi skulle orka dra igån hela den apparaten. Men nu är den igång så vi har bestämt oss för att tro på att det kommer att lyckas. Vi får ok med antal ägg brukar vara runt 8 st vid ÄP och av fin kvalitet och är som sagt oförklarligt barnlösa. Läkarna har därmed inte sett att våra chanser skulle öka med ÄD annars hade jag absolut varit öppen för det.
    Lycka till 

• tjorven01

Avalie,
    Ja hade blödningar efter sex och symptom som vid svampinfektioner. Har haft flera envisa svampinfektioner efter sommaren och förmodligen är det dessa som har lett till inflammation så just nu är det ingen hejd på eländet. Men det positiva är att vi hinner få provresultaten i god tid för att kunna planera ev behandling inför ivf. Dessutom så hinner jag äta DHEA hormonet längre innan ivf. Så vi hoppas att detta var bra och ffa så var det välbra att det upptäcktes nu och inte precis inför ivf.
    Hoppas att allt går bra för er i London.

• tjorven01

Avalie,
    Det är ett manligt hormon som sägs kunna förbättra äggkvaliten. Så varför inte. Används ffa på äldre kvinnor inte för att jag är särskilt gammal i dessa sammanhang men jag ligger utanför ref. området vid mätning av detta hormon.
    Jag postar några länkar

http://www.centerforhumanreprod.com/pdf/dheafs.pdf

http://www.centerforhumanreprod.com/dhea.html?gclid=CN2ios6I9qUCFVc03godfSCnqA

http://www.narrator.se/narratorse/boken/adwise/bil%201%20dhea.htm

I sista länken stod något om att det kunde vara immunförsvarshöjande vilket kanse inte gynnar dem med immunologiska problem men min läkare tyckte absolut att jag kunde testa köra DHEA ett par månader innan ivf då detta är en probeh. För att se om det skulle kunna ha någon effekt, då de studier där DHEA har använts har varit väldigt övertygande.

Svar på tråden Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2