Inlägg från: tjorven01 |Visa alla inlägg
  • tjorven01

Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2

Så då har papprena med provsvaren kommit.
    Det visar sig att vi på DQ alpha testet delar en 4,1 gen. På provsvsvaren från Chicago står det att min man har 0501 medan det på mig står 0505 men Dr G har översatt båda oss till 4,1, antar att det finns någon sorts spann som räknas som 4,1. Hur som helst så verkade det som att detta var den allra sämsta kombinationen Rynkar på näsan såklart. Att man ska vara så himla speciell då Flört. Så självklart blir det LIT och IVIG då mina CD56 var 19,8 ska vara 3-12 normalt. Men önskan om att det skulle vara något enkelt Dr G skulle hitta hos oss var ju snarare tvärtom det bland det värsta. Men nu när Pandoras ask är öppnad så kan vi ju inte annat än att göra vad som krävs. Har bara tagit lite tid att smälta även om det sakta men säkert börjar sjunka in nu.

Bling hur mår du? Vad är ruvarstatus? Några symptom?

Kram på er alla kämpare

• tjorven01

Någon som är duktig på att tolka LAD resultat?
    Dr G sa inget om dem så jag fick för mig att de var ok och att vi endast behövde LIT för våra DQ alpha

Så här såg mina LAD ut:

[T- cells] IgM+ 1,5
    [T- cells] IgG- 1,6
    [B- cells] IgM+ 24,0 
    [B- cells] IgG+ 28,8

Ha en mysig helg allihop och Bling jag är såååå avundsjuk på dig som får njuta av härliga NY så här års.
    Håller verkligen alla tummar och tår för er att det här ska gå vägen för er

• tjorven01

Oj det hade jag inte förstått men tack för tolkningen.
    Inte lätt att förstå Dr G alltid.
     Till oss sa han att eftersom vi delade en gen på DQ-a så skulle vi behöva LIT,
     men att det var bra att vi bara delade en gen på DQ alphan då jag skulle kunna få min mans blod men det var kanske LIT för att få upp LAD nivåerna och det faktum att vi bara delade en gen menade han var bra då jag skulle slippa få donor LIT för LAD isf.
     Tack snälla för all hjälp jag är en riktig Rrookie på det här. 

• tjorven01

Oh ja,
    men tyvärr får ni nog dras med mig ett tag till då vi har nästa ivf inbokad v 20 och även om jag skulle bli gravid  efter det (vilket man nästan inte vågar tro skulle kunna hända) så skulle jag vara så rädd för de hemska mf som många av er redan har upplevt Rynkar på näsan så jag skulle nog behöva hålla hårt i er för stöd.
    Men en bebis vore faktiskt inte dumt Flört

• tjorven01

Bling,
    Vi håller våra tummar hårt!!!

Finns det någon som vet hur länge en LIT behandling håller i sig.
    Vi har ivf bokad v 20 men min mens är så hoppig så det kan nog bli ungefär när som helst kring de veckorna.
    Dr G sa att vi skulle börja med LIT i mars men att de hade fullt just för tillfället och att vi skulle återkomma på telefon. Jag förstod det som att vi skulle göra LIT två ggr och sedan ta nya tester. Men om vi skulle tvingas skjuta på ivfen så tänkte jag hur länge man kan skjuta på den utan att behöva göra en ny LIT

Avalie,
    Har ni fått svar från London?

• tjorven01

Oj Avalie,
    Hann inte kolla tråden innan jag frågade.
    Ser att du har fått resultaten
    Ja vad ska man säga
    Jag är inte kompetent att tolka resultat men det verkar väl som att du oxå åker på någon form av behandling iaf.
    För mig har det tagit nästan en hel vecka att smälta mina resultat och fortfarande är behandlingarna det enda jag kan tänka på. Drömmer tom. om dem men det är ändå skönt att äntligen få en diagnos annat än "oförklarligt barnlös"
    Förhoppningsvis går det att behandla framgångsrikt

Villblimor,
    låter asjobbigt med maginfluensa men hoppas att du är på bättringsvägen. Sådana där baciller brukar väl inte hålla i sig alltför länge även om man oftast är helt slut efteråt. Hoppas hoppas att du blir bättre NU och får ÄL så du kan börja se framåt.

Nu ser jag precis att solen skiner och sedan hoppas jag att våren kommer med bebisar åt oss alla.

• tjorven01

Hejsan här ser jag att ni är riktiga fenor på att tolka resultat jag har redan fått  veta att vi behöver ivig och LIT men jag tog mig friheten att kopiera Avalies lista och skriva in mina värden.

Om någon har tid att slänga ett öga så undrar jag bara då Dr G inte nämnde något om några andra mediciner. Tror ni att det kommer att behövas några baserat på dessa värden förutom behandlingarna.

Har nämligen telefontid med min läkare här hemma idag och tänkte bara fråga i förberedande syfte om han kan tänka sig att skriva ut några mediciner om Dr G ordinerar det.

Nk Assay

50:1        20,8
    25:1        13,5
    12,5:1      8,4

IgG conc 12,5  50:1             7,5
    IgG conc 12,5  25:1             8,7
    IgG conc  6,25 50:1             7,7
    IgG conc  6,25 25:1             4,4

%CD3        76,3
    %CD19      1,1
    %CD56        19,7
    % of CD19+cells, CD5+       9,1

LAD:

T-cells IgM+      1,5
    T-cells IgG          1,6
    B-cells IgM        24,0
    B-cells IgG        28,8

NK assay w/Intralipid:

50:1 w/intralipid 1,5 mg/ml      24,0
    25:1 w/intralipid 1,5 mg/ml       17,5

TNF-a (CD3+CD4+)          26,3
    TNF-g (CD3+CD4+)          18,1
    .

Dessa låg inom referensramen tror jag

Min man         0501,0601   Dr översatte dem till: 4,1 ,4,3
    Jag:                 0102,0505                                         1,2 , 4,1

Enligt Dr G så skulle min man kunna vara Donor LIT

Massa kramar till er alla supersöta tjejjer som är sååå stöttande

• tjorven01

Tack DND,

Min MTHFR var negativ och jag har inte fått recept av Dr G än på IVIG.
    Tänkte ta det med honom i samband med LIT

Jag har nämnt Dr G och även lånat ut Alan E Beers bok till min läkare som han har läst.
    Han tycker att det är väldigt intressanat att så många ivf misslyckas trots fina embryon.
    Då han jobbar på landstinget så är han lite låst i vad han får och inte får göra på sina patienter men han är annars ganska öppen för diskussioner och har varit väldigt engagerad i mina frågor och har även läst på om de mediciner jag har frågat om tex DHEA.

Väntar just idag på att han ska höra av sig så jag kan meddela honom mina resultat från London.
    Han blev rätt lättad när jag sa att han inte behövde ta APA på mig utan att jag skulle ta det i London.
    Jag berättar mer när jag fått svar från honom.

• tjorven01

En fråga ang klamydiaprovet.
    Har inte valt att ta det då min klamydia i sådant fall ska vara typ 12 år gammal har dessutom fått en dunderbehandling med dubbla antibiotikakurer för bakteriell vaginos förra våren. Enligt min läkare här så skulle det vara väldigt osannolikt att jag skulle ha någon dold klamydiasjukdom. Har däremot underlivssvamp väldigt ofta och har nu börjat gå på candida diet.
    Hur hade ni resonerat ska man ta klamydiaprovet iaf? skickar Dr G rör som man ska droppa blod i eller? och sist men inte minst ska detta prov analyseras i Grakland?

• tjorven01

DND,
    Tack har aldrig haft klamydia men ska ändå ta och fundera på att ta det provet.
    Då jag har haft en del andra underlivsbesvär.

Svar på tråden Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2