Inlägg från: Bling1975 |Visa alla inlägg
  • Bling1975

Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2

MW - lycka till! Tipset jag har fått är att vara ganska påläst innan för han förväntar sig att vi kan en hel del. Men var inte rädd för att ladda upp med frågor!

DND - jag har ju inte gjort någon biopsi så jag har tyvärr ingen aning. Hoppas någon på FF eller lattemaja har bättre koll.

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Sorry Irma, klart du ska få uppgifter. Min läkare heter Dr Amin Gorgy och alla kontaktuppgifter finns på hemsidan. Han är dock på semester den här veckan så räkna inte med svar innan måndag. Vill du bara boka en tid kan hans sekreterare hjälpa dig om du ringer.

www.fertility-academy.co.uk/

Här finns en hel tråd för alla som går hos honom där du kan hålla dig uppdaterad med provsvar, priser, öppettider etc.

www.fertilityfriends.co.uk/forum/index.php

• Bling1975

Grattis Lattemaja! Underbart att du fick så bra resultat av LIT. Ska hålla tummarna för ditt försök nu.

Hur tyckte du att du reagerade på andra omgången LIT? Min första reagerade jag väldigt starkt på, men andra har ärligt talat knappt kännts. Det har kliat någon enstaka gång och jag var lite röd i några dagar men bara som små prickar. Första gången var jag svullen och röd over ett stort område och det smärtade och kliade en hel del.

• Bling1975

Irma, proverna skickas till Chicago. Labbet når ni här:

rosalindfranklin.edu/DNN/home/CMS/Microbiology/CILab/CITests/tabid/1311/Default.aspx

Du kan själv beställa prover från dem så skickar de resultaten till din läkare i Sverige. Men då krävs det att hon kan läsa av dem.

Jag vet varken hur Beer eller Gorgy hanterar samarbete med andra läkare. Om du måste vara inskriven som patient och betala eller hur det fungerar, för jag antar att de på något vis vill ha betalt för sin tid. Hon kan ju prova att kontakta båda och se hur de ställer sig.

• Bling1975

Jag hade ju bara två veckor mellan så Dr 5 tyckte att jag skulle vänta 5 veckor från sista. Så nu har jag bokat biljetter till London den 11-12 maj

De var så ruskigt billiga att jag inte orkade lära mig att skicka blod själv. Och London är ju "min" stad så jag tar gärna alla ursäkter.

• Bling1975

Jag håller med Lattemaja.

Jag har ju haft direktkontakt med Dr G, men min svenska läkare hjälper mig med vissa recept samt prover som går lätt att ta här. Tex min mans prover inför LIT eller mina infektionsprover inför Humiran.

Jag gillar dock att ha möjligheten att ganska billigt kunna åka över och träffa läkaren samt få ev behandling av honom som Ivig eller intrapelider som är ruskigt svårt att få här hemma.

• Bling1975

Tog första Humira sprutan i lördags. Shit va ont det gjorde. Jag som trodde man var härdad efter alla IVF sprutor. Har dock inte kännt av mer än lite huvudvärk.

Vi skulle ha åkt till New york imorgon men vågade inte chansa på att fastna där eftersom jag ska ta nästa spruta den 1 maj. Nu har vi ombokat till den 2 maj och hoppas på att komma iväg och komma hem i tid för två dagar efter vi landar så ska jag åka till London för nya prover.

Folk på mitt kontor tror att jag lever värsta lyxlivet som har varit till både London och sedan Aten två gånger redan i år och nu ska till New York och sedan London igen. Men det är ju bara New York som är för nöjes skull.

Om det är någon som väntar på svar från Dr G så sitter han fast i Rom pga av askan.

• Bling1975

Trinity, det är en autoinjektor så jag tar den själv. Man håller den bara mot magen och trycker på en knapp så skjuts nålen ut och den sprutar in vätskan helt automatiskt.

Irma, då är det väl bara att hoppas på det bästa, det kan ju bli toppen. Och om hon skulle vara omedgörlig så är det ju inget som hindrar dig från att gå vid sidan om i nästa steg. Och vi finns här och tjejerna på FF finns och kan svara på funderingar och frågor.

• Bling1975

Inget direkt svar. Men min mens har blivit kraftigare och kraftigare med tiden. Det har nog mest med slemhinnan att göra (hur mycket du bygger upp) och inte så mycket med blödningsbenägenheten att göra.

Hoppas att du inte har någon infektion!

Jag fick just mitt provresultat, infektionsfri så det blir Humira igen på lördag. Har även haft möte med min IVF klinik inför nästa frysförsök som blir på nästa mens vilket borde innebära ett återförande i början på juni.

• Bling1975

Då kanske det är något efter biopsin. Jobbigt! Hoppas det ordnar sig snart.

Jag hörde att LIT hos Dr G var föresenat eftersom han hade missat något möte pga av askmolnet. Hoppas det är igång snart. Vi får väl se om jag behöver mer LIT.

Svar på tråden Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2