Inlägg från: Bling1975 |Visa alla inlägg
  • Bling1975

Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2

DND - hoppas du fick svar på FF. Jag har ju inte gjort biopsin.

Hur går det för dig Lattemaja?

Jag börjar med sprutor på onsdag inför ett lite annorlunda stimulerat FET (lågdos puregon i 14 dagar, sedan ovitrelle för ÄL). Så om ca 3 veckor är det dags att ruva igen, det var över två år sedan sist så jag är något nervös.

Jag ska få mina provsvar imorgon på LAD och TNF-a, hoppas hoppas de ser bra ut. Ska på något vis också lyckas få tag på prednisolon, clexane och Ivig närmaste veckan men doserna får jag först när jag kan prata med Dr G om proverna. Stress!

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Nu har jag fått mina provsvar och tyvärr så är de inte så bra som jag hade önskat så vi får skjuta på det hela tills efter sommaren.

Min TH1:TH2 TNF-a hade blivit fin och låg nu på 18,6 istället för 31,4 (ska vara under 30)

Men min LAD hade inte gått upp mycket alls.

Före LIT:
    T IgM: 1.0
    T IgG: 1.5
    B IgM: 9.8
    B IgG: 13.9

Efter LIT:
    T IgM: 1.0
    T IgG: 2.7
    B IgM: 13.9
    B IgG: 20.6

Så för ca 30.000:- så lyckades den bara hoppa upp 7 steg, den ska ju helst över 50 så vi har helt klart en bit kvar. Ska försöka få tag på Dr T och se vad han säger, fick tips om att kanske blanda min makes blod med en donator till nästa gång eftersom vi har en match på DQ-a.

Känner mig riktigt deppig.

• Bling1975

Klart du ska hänga här Irma! Hur går det med din läkare?

• Bling1975

Nu är i alla fall allt bokat och klart, nästa LIT blir den 1/6. Jag fick förvånandsvärt enkelt tag på Dr T i Grekland och han ville att jag skulle köra en omgång med blandade donatorer men utan min man. Så jag åker faktiskt själv den här gången för att spara lite pengar. Flygbiljetterna till Aten och ledigt mån-ons när man är egen företagare (konsult) kostar en hel del. Tråkigt men det har verkligen redan dragit i väg så fruktansvärt mycket pengar på alla resor, behandlingar och prover.

Irma - pauser är helt klart bra ibland!

• Bling1975

Han hoppas på en men jag tror på två, ska dock testa efter första för att se om donator funkar alls.

Jag vet inte hur det är i Aten nu, men för att vara på säkra sidan så bokade jag ett hotell som inte ligger så centralt som där jag har bott tidigare men på samma sida om centrum som kliniken och flygplatsen så jag slipper passera parlamentet om det skulle vara oroligt där. Hoppas bara att askmolnet håller sig lugnt nu. Det ställde ju till det lite för tjejerna från england i tisdags.

• Bling1975

Lattemaja, jag beklagar verkligen att det inte gick vägen. Men det behöver ju absolut inte vara för att något är fel med dina värden utan det kanske var just oturen som var framme. Jag skulle nog ge det en 2-3 återföranden med full behandling innan jag kastade in handuken. Surrogat är ju inte heller en enkel väg att vandra, men vem vet vi kanske följs åt på den också en dag.

Men din TNF-a är precis på gränsen på blodprovet (TH1:TH2), men med tanke på att jag vet hur duktig du har varit med kosten så kanske den ligger lägre nu. Men jag hade ju 31,4 vilket inte är så himla mycket mer och fick Humira och då gick den ner till 18. Men rådfråga kliniken om det är något mer du bör lägga till inför nästa försök och se om de har några teorier.

massor med lycka till!

Själv sitter jag på hotellet i ett svettigt Aten och ångrar att jag lät min man stanna hemma och jobba. Imorgon är det dags för lite mer tortyr.

• Bling1975

Lattemaja, det är ett helt annat prov man tar i sverige. Det TNF-a värde du får från USA mäter en skillnad mellan två värden vilket tydligen är mer exakt än det svenska provet. I England får man Humira om värdet överstiger 30 så det värdet är framtaget för just fertilitet.

• Bling1975

Lattemaja, jag fick två värden från min TH1:TH2.

TNF-a:IL 10 som ska vara under 30 och IFN-g:IL 10 som ska vara under 20, den senare vet jag dock inte riktigt vad det är, de verkar inte tycka att den är så viktig.

• Bling1975

Trinity - beklagar verkligen.

Dr gorgys kontaktuupgifter finns på: www.fertility-academy.co.uk/

Det bästa är att ringa hans sekreterare Akvil och boka en tid, helst på förmiddagen mån eller tis.

Första mötet och proverna går på mellan £1500 och £2200 beroende på vad man behöver i prover. Sedan kostar en telefonuppföljning £90.

Men det är egentligen den billiga delen för det är behandlingarna och resorna och nya prover efter varje som kostar och de är ju helt individuella. Det finns ju dyrare och billigare "fel".

• Bling1975

Det var två engelska tjejer där som jag har "pratat" med på FF, sedan var det en tjej från Kuwait som hade sin man med sig och han hade varit gift med en svensk kvinna och bott på Gotland i 14 år så vi pratade ganska mycket allihopa. I övrigt var det bara greker och de var inte så många.

Sticken gick bra, ont som fan men man har vant sig. Däremot så reagerade jag lika illa några timmar senare som första gången. Då trodde jag att jag hade ätit något olämpligt för jag fick kramper, diaree, hög feber, ysel och illamående i några timmar på kvällen. Vid andra LITen blev jag bara lite yr och kallsvettig. Har dock inte hört om någon annan som har reagerat så.

Dyrt är det verkligen ibland, pratade lite med tjejerna från England och en av dem gör IVF hos ARGC i London som är kända för sina väldigt fina siffror och att de även tar svårare fall. Men det kostar - massor! De tar prover varje dag under hela stimuleringen och de kostar 800 kronor per dag, mot slutet tar de ibland prover två gånger om dagen. De tar även immuntester vid flera tillfällen. Så en enda IVF cykel kan kosta från 70.000 till 350.000 kronor.

Vi har i dagsläget betalat följande:

Fertilitetscentrum
    IVF 3-pack: 55.000:-
    Extra frysförvaring av spermier: 2.000:-
    Frysåterförande: 10.000:-
    Läkarbesök: 1.100:-

Apoteket
    Upp till högkostnadskort x 4: 7.200:-

Landstinget
    Div läkarbesök vid missfall etc. Ca 3000:-

Provtagning privat sverige
    TB test (inför Humiran): 650:-

Dr Gorgy (London)
    Konsultationer: 5.000:-
    Provtagning 1: 19.000:-
    Omtagning 2 prov: 6.000:-

Dr Tsagaris (Aten)
    3 x LIT: 16.500:-

Resor
    2 x London: ca 9.000:-
    3 x Aten: ca 27.000:-

Jag lyckades till slut få en läkare att skriva ut Humira så jag slapp lägga ut ytterligare 12.000:- på det som det hade kostat med ett engelskt recept.

Så än så länge har infertiliteten kostat oss drygt 160.000:- och då räknar man inte med all förlorad inkomst, kortare resor i sverige, ÄL och grav test samt alla vitaminer mm man köper.

Men vi har en lång väg kvar och en hel del prover som måste skickas igen på vägen. Har vi otur så behöver jag även Ivig och det kostar ca 13.000:- per gång plus resa. Var 4:e vecka från stimuleringen till v 28 - hurra.

Jag har som tur är snälla föräldrar som har bidragit med 45.000:- och en morfar som har sparat rätt mycket åt mig hela mitt liv.

Svar på tråden Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2