Inlägg från: Bling1975 |Visa alla inlägg
  • Bling1975

Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2

DND - vad jag förstår så är det bara om man har ätit prednisolon kortare tid än 3 veckor (tex en misslyckad cykel) som Dr G säger att man inte behöver trappa ner. har man ätit längre så ska man trappa ner som vanligt.

Skönt med en läkarvän som kan skriva ut dina rekomendationer från Dr G. En av mina bästa vänner är läkare men hon jobbar inom rättspsyk så det blir lite konstigt att be henne. Hon vill helst inte skriva ut alls till vänner.

Hur ser dina planer ut framöver?

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Trinity det stämmer. Det börjar bli vanligare även hos svenska läkare att förespråka en nivå under 2,0 så ta genast upp det med din doktor för du bör ta levaxin.

• Bling1975

Jobbigt val. Har du provat att köra korta metoden någon gång? Det borde ju hjälpa rätt mycket tidsmässigt då man slipper hela nedregleringen. Men visst tar det tid att få igång mensen igen efter progesteronet.

• Bling1975

Beklagar verkligen ditt minus, lite hopp behöver vi alla.

Dr G gör i princip samma utredning som i USA, lite annorlunda då de han tar DQ-alpha vilket de inte alltid gör samt att han väntar med biopsin av livmodern tills man vet om man behöver Humira ändå pga av TNF-alphan.

Han har kommit igång med LIT men det går trögt då han har problem med kapacitet i labbet så han klarar bara av 4 stycken i veckan. Än så länge har bara gravida fått tider. Han har också svårt om man behöver donator för LIT så då kan det vara enklare med Grekland.

Han skulle vad jag har hört stänga två veckor i augusti men jag vet inte riktigt vilka.

Fråga gärna om det är något mer du undrar om, jag rekomenderar också den här tråden på FF:

www.fertilityfriends.co.uk/forum/index.php

• Bling1975

Jag vet inte riktigt vad det kostar att göra alla "bastesterna" på plats. Men med tanke på att de ska göras vid vissa cykeltider så kanske det är bättre att göra dem här hemma ändå. Det är nog dyrare i London än hemma ändå.

Lattemaja har betalat själv för massor med prover i Sverige. Jag betalade själv för ett TB test jag behövde göra för att ta Humiran. Ringde till provtagningen på Sophiahemmet och beställde.

Jag hade nog frågat dem vilka prover de vill att du ska ta innan du kommer dit. Han var inte så intresserad av alla jag hade tagit men några skrev han av i journalen. Du kan inboxa mig din mejladress om du vill ha listan på prover som mina olika gyn har tagit genom åren. Kolla även med tjejerna på FF, de har nog bättre koll på bastester och nivå 1.

Det är nog bra om ni är med båda två vid en konsultation oavsett om det är på telefon eller på plats. Vi har kört högtalartelefon. Men för att boka tid är det inga problem att förstå vad de säger.

• Bling1975

Dom verkar inte gilla mejl längre, i början fick jag svar snabbt på mejlen men inte nu. Så om du mejlar provsvar etc. se till att ringa Akvil och säga att du har skickat det så hon ser till att de blir utskrivna och hamnar i er mapp.

info@fertility-academy.co.uk.

• Bling1975

Dr T säger att man inte ska ta kortison, allergimedicin, penecilin etc. 1 vecka innan och 1 vecka efter. Men jag är orolig över mina nivåer så jag har inte tagit något alls nu under hela våren.

Reaktionen efter donor blev ungefär samma som efter min första paternal. Min andra paternal gav knappt någon reaktion alls. Hoppas på det bästa. Vi kanske ses i Dr Gs väntrum, vi ska lämna nya prover runt samma datum som din LIT. Har inte bestämt mig ännu om jag litar på FedEx eller om det blir London igen.

Min morfar gick bort förra veckan efter några kritiska och intensiva veckor så jag har inte riktigt orkat ta tag i allt jox. Men nu efter midsommar och begravningen nästa vecka så är det väl dags att ta nya tag.

• Bling1975

Enligt FedEx så är standardtiden till Chicago 48 h så det är då det börjar bli lite stökigt när man ska få dem att fatta att proverna måste åka med ett visst plan samma dag och att alla papper måste vara rätt eftersom USA är ganska kinkiga och man har inte tid att fastna i tullen. Jobbigt att hitta någon som kan ta provet också som låter en ta med rören själv. Men flera stycken har ju lyckats och det blir billigare.

Min första LIT så blev jag ju dels ganska sjuk med väldigt hög feber och dålig mage 3-4 timmar efter vilket gick över efter 2-3 timmar. Sedan var armen ganska röd och svullen och kliade en hel del tidvis under en dryg vecka.

På andra så syntes det knappt alls och klade väldigt lite i någon dag bara. Men även då kände jag av magen lite och fick lätt feber efter några timmar.

Nu på sista så var det precis som på första om inte värre med febern. Och märkena sitter fortfarande i lite.

Det konstiga är att ingen annan känner igen febern och det dåliga magen. Vi har ju stannat några dagar i grekland varje gång men det har varit lite olika lång tid innan själva LITen varje gång och det har verkligen kommit exakt tidsmässigt efter sprutorna så jag tror inte att det är matförgiftning. Har inte haft något liknande annars.

• Bling1975

MWB, jag har än så länge lyckats få mina recept av en svensk läkare vilket jag är glad för eftersom det verkar som om det kan bli problem för oss med Dr G recept. I och med att han är en privatläkare så skriver han bara handskrivna recept på vanligt brevpapper och inte något speciellt receptpapper som i Sverige. Vårt apotek verkar vara kinkigare än så vilket gör mig lite nervös för framtiden.

Men rent proncipiellt så ska recept från EU fungera i Sverige. Mitt råd är att kontakta ditt apotek och fråga dem om vilka krav de har och sedan rådgöra med Dr G om hans recept kan uppfylla kraven. Jobbigt att ni fick för lite.

Jag är lite nöjd i dag. Har hittat en provtagningscentral som har gått med på att ta mitt blod till chicagoproverna. Men jag fick prata med högsta chefen på huvudkontoret innan jag fick grönt ljus för de på provtagningen blev osäkra när det inte fanns en remiss. Men jag kommer att åka ut till FedEx på Arlanda och lämna in det för de strular så mycket med upphämtningen då varken mitt kontor eller hem ligger i rätt zon för att få upphämtning på förmiddagen så det hinner med lunchplanet.

• Bling1975

Aleris verkar vara de som kan hjälpa till. Det var de som tog mitt TB test mot betalning och nu tar de även blodet efter koll med chefen. Fast jag går till provtagningen på Sophiahemmet.

Hur fixade du fram egna rör? Kunde man beställa det någonstans. När jag skulle ha TB provet så beställde de själva hem rör.

Svar på tråden Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2