• dotty

täckande foundation

ni som använder täckande foundation, vad använder ni för märke?

jag använder HM:s foundation just nu. den ljusaste färgen är bra, men den känns lite väl kladdig och sitter inte så snyggt efter några timmar. men är faktiskt den enda jag hittat hittills som är tillräckligt täckande förutom teatersmink. har testat mineralfoundation från yves rocher, men den sög, var alldeles för tunn för mig. funderar på make up stores studio foundation nu.

har jättesvårt att hitta bra täckande foundations, de flesta blir så tunna och genomskinliga..

så, vad använder ni?

• Svar på tråden täckande foundation
  • zelda77

jag använder Andrea Milanos True Cover Cream Foundation, jag har alltid haft problem med att jag tyckt att dem varit för tunna men denna funkar super på mig. Sen är den vattenfast oxå o det gillar jag. Den sitter hela dagen, den försvinner inte som vissa andra gör och det bästa av allt man känner sig inte det minsta sminkad, den känns helt naturlig.

• Hästtjejen78

Jag använder uteslutande produkter från Clinique för jag är så känslig i hyn. Jag använder deras "Superbalanced makeup" och är mkt nöjd. Den är helt parfymfri och sitter bra hela dagen. För att få ett ännu bättre resultat bör man använda ett bra puder över, men jag håller mig enbart till foundation. Det räcker gott åt mig.

Mitt sminkkonto har ökat drastiskt efter att jag provade Clinique, men eftersom min hud inte protesterat och jag är sjukt nöjd med resultatet så får det vara så. {#lang_emotions_wink} Det är så skönt att äntligen kunna sminka sig utan att blir rödflammig och få klåda.

• dotty
    Hästtjejen78 skrev 2010-01-08 09:33:18 följande:
    Jag använder uteslutande produkter från Clinique för jag är så känslig i hyn. Jag använder deras "Superbalanced makeup" och är mkt nöjd. Den är helt parfymfri och sitter bra hela dagen. För att få ett ännu bättre resultat bör man använda ett bra puder över, men jag håller mig enbart till foundation. Det räcker gott åt mig. Mitt sminkkonto har ökat drastiskt efter att jag provade Clinique, men eftersom min hud inte protesterat och jag är sjukt nöjd med resultatet så får det vara så. Det är så skönt att äntligen kunna sminka sig utan att blir rödflammig och få klåda.
    aa, låter bra. jag blir lätt rödflammig och kliig i huden. men är cliniques grejer täckande? jag är ute efter riktigt jämn porslinshy, samma färg i hela ansiktet, lixom inget som anpassar sig efter de färgskillnader man har i ansiktet.
  • dotty
    zelda77 skrev 2010-01-08 09:26:09 följande:
    jag använder Andrea Milanos True Cover Cream Foundation, jag har alltid haft problem med att jag tyckt att dem varit för tunna men denna funkar super på mig. Sen är den vattenfast oxå o det gillar jag. Den sitter hela dagen, den försvinner inte som vissa andra gör och det bästa av allt man känner sig inte det minsta sminkad, den känns helt naturlig.
    ooh, det låter nice! jag är torr i huden, men blir lätt lite oljig mot slutet på dagen så det är en stor fördel med foundation som sitter som berget..

var köper du det märket? känner inte igen det.
  • mammaNena

måste bara varna för den sämsta jag har köpt! ni vet den som går på reklamen, den som man "rollar" på. tror det va loreal. Köpte den för att jag har ganska ful och ojämn färg i ansiktet. men den där skiten. rullar man försiktigt blir det inget och rullar man hårdare blir det ett streck i vardera ytterkant, precis som när man rollar på färg för hårt. Dyr va den oxå! Så jag återgick till mitt mineralpuder från loreal. funkar ändå ok.

• dotty
    mammaNena skrev 2010-01-08 16:52:26 följande:
    måste bara varna för den sämsta jag har köpt! ni vet den som går på reklamen, den som man "rollar" på. tror det va loreal. Köpte den för att jag har ganska ful och ojämn färg i ansiktet. men den där skiten. rullar man försiktigt blir det inget och rullar man hårdare blir det ett streck i vardera ytterkant, precis som när man rollar på färg för hårt. Dyr va den oxå! Så jag återgick till mitt mineralpuder från loreal. funkar ändå ok.
    haha ja. har sett den reklamen. jag förstår inte riktigt hur de menar att det ska fungera.. man är ju inte rak och kantig i ansiktet, så även om man rollar på gegget så måste man väl gnugga runt det lite för att jämna ut skarvar och sådär. då försvinner ju hela poängen med rollern.

täcker mineralpudret från loreal? jag har testat en mineralfoundation, men den var sjukt tunn. kändes mest som ett puder med lite skimmer bara. jag vill ju inte behöva jobba för länge med sminket heller. så om det krävs typ 3 lager för att det ska bli tillräckligt täckande är det inget för mig.
  • Moonis

Efter en tråd här började jag testa miniralsmink från www.tikei.se/.
    Kommer aldrig gå tillbaka till vanlig smink igen! Det mintgröna täckpudret är underbart och sen har man en gul under ögonen för mörka ringar.
    Du kan köpa prover för 10 kr/st och hon är suverän att handla från{#lang_emotions_smile}

• Rocktroll

Jag använder Lancome Teint Idole...helt underbar :) jag är vädligt ljus och det är enda foundationen jag testat som täcker bra och är ljus nog.

Vilda 090425
  • Moonis

Måste skriva också att en vän till mig är väldigt känslig i hy och ögon men hon reagerade inget när hon använde ögonskuggan därifrån (fick några prover av mig).
    Hon va jätte glad att slippa kliandet och rinnande ögon så fort hon vill sminka sig.

• dotty
    Moonis skrev 2010-01-08 17:09:55 följande:
    Efter en tråd här började jag testa miniralsmink från www.tikei.se/. Kommer aldrig gå tillbaka till vanlig smink igen! Det mintgröna täckpudret är underbart och sen har man en gul under ögonen för mörka ringar. Du kan köpa prover för 10 kr/st och hon är suverän att handla från
    låter bra. kanske får testa :).

men är det täckande? jag behöver inte täcka ringar under ögonen eller sådär, har ganska bra hudton i hela ansiktet. men jag vill ha extremt jämn och porslinsaktig hud.

blev lite negativt inställd efter den dåliga mineralfoundationen jag testade nyligen.. men det kanske bara var märket som var dåligt.
Svar på tråden täckande foundation