• dotty

täckande foundation

ni som använder täckande foundation, vad använder ni för märke?

jag använder HM:s foundation just nu. den ljusaste färgen är bra, men den känns lite väl kladdig och sitter inte så snyggt efter några timmar. men är faktiskt den enda jag hittat hittills som är tillräckligt täckande förutom teatersmink. har testat mineralfoundation från yves rocher, men den sög, var alldeles för tunn för mig. funderar på make up stores studio foundation nu.

har jättesvårt att hitta bra täckande foundations, de flesta blir så tunna och genomskinliga..

så, vad använder ni?

• Svar på tråden täckande foundation
  • 071001

Jag har inte fixat mitt konto ännu så jag kan inte beställa ännu. Trodde min man skulle föra över pengar men han gav mig kontanter. Suck, dagens I-landsproblem..

• Vroooooom

Jag hittade tyvärr ingen bild på mig där jag använder Tikei.

Rouge har jag ännu inte hittat någon. Jag har beställt lite prover men jag kan liksom inte bestämma mig för vilken jag tycker bäst om.

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • dotty
    Vroooooom skrev 2010-01-14 21:11:57 följande:
    Jag hittade tyvärr ingen bild på mig där jag använder Tikei. Rouge har jag ännu inte hittat någon. Jag har beställt lite prover men jag kan liksom inte bestämma mig för vilken jag tycker bäst om.
    okej. vad synd. verkar som att jag också är en peach :). ska ta hem en prov på peach2 när jag beställer helburk sen också. nu är man ju så fruktansvärt vinterblek.. blir lite mörkare mot våren sen.

ja jag har kikat runt lite rouge, men är så svårt att veta hur det kommer se ut på huden sen. vill ha ett rouge som ger rödrosiga kinder, och ett lite mer neutralt och aprikosigt. det jag har nu drar lite åt det lilarosa hållet.. så jag funderar på rouge delight.
  • Solero

Tikei är grejjer, det!{#lang_emotions_wink}
    Ang. rouge så kan jag säga att jag tycker att "Youth" går lite åt det neutrala hållet. En fin och diskret färg. Sen har jag ett prov på "Sunrise" också. Den är mer åt det röda hållet. Men inte illröd då förstås!{#lang_emotions_wink} Lite tips bara!

• Vroooooom

På vintern vill jag gärna ha en rouge som är lite rosaaktig och på sommaren en rouge som sitter bra på solbrännan.

Borde väl egentligen också köpa en foundation att ha under sommarhalvåret. Får ta och beställa lite prover när man fått lite färg i ansiktet.

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • 071001

Solero, jag trodde sunrise drog åt orange, vilket jag gillar. Är det månne bättre att köra bronzern som rouge då?

• Solero

Siris mamma: Jo, du hade nog rätt! Den går nog mer åt det orange hållet! (Var inne i badrummet och provade){#lang_emotions_laughing} Däremot tycker jag inte att den är "ill orange" . I urken ser den mer röd än orange ut. Ledsen om jag gav ett missvisande svar. Jag skyller på morgonljuset och trötta ögon!{#lang_emotions_wink}

• 071001

Solero, ingen fara, jag blir bara glad då svaret är positivt för min del .

• Zixi

Glömde återkomma med utvärdering av Tikei produkterna. Min nästa ser jätte-blank ut direkt när jag pudrar på både foundation och veil. Slutade med att jag fick ta min vanliga puder och försöka täcka över med vilket inte gick. Gillar verkligen inte att ha blank näsa! Med min vanliga flytande foundation och puder håller den sig matt.

På kinderna höll sig smiket bra och såg jätte-snyggt ut. Men mellan ögonbrynen kröp det ner mellan rynkorna vilket inte alls var snyggt. Gillar inte heller att sminket glider av om man tar på ansiktet, vill helst inte bli randig eller fläckig. Så betyget blir inget vidare. Synd för jag hade höga förhoppningar.

Nån som har en lösning på blank näsa?

Jag måste grunda med hudkräm för jag har så torr hud att den krakelerar bara jag sköljt ansiktet med vatten.

Juli - 2010
  • dotty
    Zixi skrev 2010-01-16 23:20:39 följande:
    Glömde återkomma med utvärdering av Tikei produkterna. Min nästa ser jätte-blank ut direkt när jag pudrar på både foundation och veil. Slutade med att jag fick ta min vanliga puder och försöka täcka över med vilket inte gick. Gillar verkligen inte att ha blank näsa! Med min vanliga flytande foundation och puder håller den sig matt. På kinderna höll sig smiket bra och såg jätte-snyggt ut. Men mellan ögonbrynen kröp det ner mellan rynkorna vilket inte alls var snyggt. Gillar inte heller att sminket glider av om man tar på ansiktet, vill helst inte bli randig eller fläckig. Så betyget blir inget vidare. Synd för jag hade höga förhoppningar. Nån som har en lösning på blank näsa? Jag måste grunda med hudkräm för jag har så torr hud att den krakelerar bara jag sköljt ansiktet med vatten.
    har du testat att grunda med veil också? när jag körde foundation-veil så blev näsan blank och det satt inte så jättebra. men när jag kör veil-foundation-veil så sitter det superbra! kladdar inte av på fingrar och kläder då heller. nu när jag haft foundation hela dagen och tar i ansiktet där jag är blank och oljig så får jag lite hudfett på fingrarna, men sminket sitter kvar som berget ändå.

jag har också torr hy (och blir blank och oljig snabbt.. superkombination det där), så jag smörjer in mig innan. väntar några minuter och torkar/blottar sen med hushållspapper. sen på med sminket. det brukar funka fint för mig.
Svar på tråden täckande foundation