Zixi skrev 2010-01-16 23:20:39 följande:
Glömde återkomma med utvärdering av Tikei produkterna. Min nästa ser jätte-blank ut direkt när jag pudrar på både foundation och veil. Slutade med att jag fick ta min vanliga puder och försöka täcka över med vilket inte gick. Gillar verkligen inte att ha blank näsa! Med min vanliga flytande foundation och puder håller den sig matt. På kinderna höll sig smiket bra och såg jätte-snyggt ut. Men mellan ögonbrynen kröp det ner mellan rynkorna vilket inte alls var snyggt. Gillar inte heller att sminket glider av om man tar på ansiktet, vill helst inte bli randig eller fläckig. Så betyget blir inget vidare. Synd för jag hade höga förhoppningar. Nån som har en lösning på blank näsa? Jag måste grunda med hudkräm för jag har så torr hud att den krakelerar bara jag sköljt ansiktet med vatten.
har du testat att grunda med veil också? när jag körde foundation-veil så blev näsan blank och det satt inte så jättebra. men när jag kör veil-foundation-veil så sitter det superbra! kladdar inte av på fingrar och kläder då heller. nu när jag haft foundation hela dagen och tar i ansiktet där jag är blank och oljig så får jag lite hudfett på fingrarna, men sminket sitter kvar som berget ändå.
jag har också torr hy (och blir blank och oljig snabbt.. superkombination det där), så jag smörjer in mig innan. väntar några minuter och torkar/blottar sen med hushållspapper. sen på med sminket. det brukar funka fint för mig.