Faan vad jobbigt detta -peppa mig
Hej
Jag lider med dig när jag läser ditt inlägg..har själv nyss varit där oxå.
Jag har inga barn sen innan, så jag börjar känna en enorm tidspress. Visst, läkaren sa att 30+ är ingen ålder..men jag vill ju ha fler än ett barn, då är det lite tid kvar!
Jag fick mitt första MA i v12 (dött sen v9)..den gången fick jag skrapa mig. Sen blev jag gravid efter en mens..detta konstaterades som en ofosterlig graviditet i v9. Denna gång fick jag cytotectabletter...vilket helsicke! Smärtan var inte så jättefarlig, utan det värsta var att jag blödde i nästan två månader innan allt kom ut.
Vi tog nya tag..belv gravid snabbt igen. Tänkte att nu ska det väl gå vägen..vi kan ju bara inte vara en av de 1% som får tre på raken!! Vi fick se ett lite hjärta picka vid två tillfällen, senast runt v9. Så glada vi var!
Runt v11 började jag småblöda..igen.. Fattade att nåt var fel eftersom det börjat så med de två innan oxå. Sen på julafton började jag blöda mera...på juldagen kom det rejält. Då fick jag äntligen en akuttid..åkte in och fick veta att den lilla dött i v9, strax efter vi sett dess hjärta picka.
Jag skulle skrapas morgonen efter men hann inte eftersom allt drog igång på natten..fy fan vad ont!! Fick åka in för smärtlindring men hann bara in och få morfinsprutan så kom allt ut. Har aldrig varit med om en sån smärta..men BM som var där sa att jag hade "som en förlossning".
Jag såg allt som kom ut, för mig var det en intakt moderkaka. Hon frågade om jag ville se fostret med det avstod jag från.
Sen var min kropp helst slut..tror jag sov mer eller mindre i en vecka. Totalt knäckt!
Nu har jag succesivt kommit tillbaka till livet igen, men det har varit jobbigt. Men det konstiga är att än hur hemskt 2009 var med mina tre MA så vill jag testa om nu på direkten! Jag vill så gärna ha barn så jag kan bara inte låta mig bli besegrad!
Min akutläkare ville inte heller ge mig en utredning än om jag är berättigad, han tyckte det var onödigt för man hittar sällan nåt. Han skrev ut Folacin och Albyl till mig inför nästa graviditet. MEN..jag har nu ringt in och sagt att jag ska ha en utredning så nu väntar vi bara på remissen.
Klart man vill veta om det finns nån orsak till det hela!! Sen funderar jag på att testa akupunktur?
Har du haft tre missfall så kan de väl inte neka dig en utredning!? Stå på dig! Jag vet att det är svårt att vara tuff i den sitsen, men tyvärr måste man visst vara det idag.
Du kommer att komma tillbaka till barnagörande ska du se...men låt det ta den tid det tar. Gråt , sov, prata och släpp ut alla sorg... Sen ska väl banne mig 2010 var vårt år!!!! Kram