Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

Hästtråden v. 11

Nu är jag arg... ena fjärdern ha gått sönder på vagnen  :( så blir inget körande igår heller.. ska till sjukgymnasten och kolla upp rygg/bäckenet i eftermiddag sen...

• cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-01-11 16:53:53 följande:
    lurkan: VILA. Lång vila så den får läka ifred.Jag skulle inte linda i hage pga skaderisk.Johanna: Spännande! Hur gammal är den?
    Fru X skrev 2010-01-11 16:50:23 följande:
    Om hästen inte är halt: Ingenting.Den gör så. Den "ömsar skinn". Inget farligt. Hovis skär ren det som är löst. låt det vara.
    Fru X skrev 2010-01-11 16:36:49 följande:
    javisst
    Håller med  i allt förutom att jag skulle linda även i hagen!! Jag har nästan alltid bandage på i hagen när mina hästar är i tvlingperiod.
  • cajsasmamma
    littlemum skrev 2010-01-11 18:05:11 följande:
    Ok, så bra! Tyckte att det såg ut att vara så mycket, men då är det ingen fara då. Tack för hjälpen! Är så mycket "nytt" man möter nu tillskillnad från åren i ridskola. Då missade man allt det här som jag gillar så mycket. Omvårdnaden och stallsysslorna.  
    ja på ridskolorna missar man mycket.

Skräckupplevelse härifrån var en gång när min medryttare tog med sig en kompis. Hon hade ridit på ridskola i FEMår  , och jag sa att där är hästarna och sadlarna och tränsen hänger namnade i sadelkammarn. efter 30min kom jag tillbaks och hon hade inte fått på sadeln för hon visste inte hur man gjorde det {#lang_emotions_undecided}
  • cajsasmamma

Hej alla flickor ;)

Här är det underbart väder väder att träna häst nu, 40cm snö och -2-5 grader... Nu har jag pulsat med hästarna några dgr. men oj oj vad dom blir trötta av bara 3,5km. men det är jobbigt för dom men alla snö och en tungvagn.
    men det går. den nublivna 2åringen har stucjat sig i hagen så hon få vänta etttag till med igångsättning.

Den nya vbl stoethar blivit riden i em vecka nu av några tjej och hon är verkligen duktig, spännade och se vad hon verkligen kan. men hon går fint i form hela tiden , men igår hade hon blivit luite pigg o bockat lite. Dax att dra ner fodret nu när hon har ätit opp sig.

Och fortfarande har jag ingen egen dator. Djuren går förre {#lang_emotions_laughing}

• cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-01-25 21:52:52 följande:
    Jaaaa! På lördag hämtar vi honom! Lite skräckblandad förtjusning är det allt! Har betalar "hans" första stallhyra idag! Å han e ingen huligan, han är en liten trygg häst! Men han kan bli en huligan!
    Hihi bara för våran 1åring är en huligan så tror jag att allas är huliganer...

Imorgon är det planerad ridtur det är ett bra tag sen jag red sist MEN idag konstaterades det att ett av mina ledband är skaddad :( enligt sjukgymnasten skulle jag ev kunna rida om jag tig det lugnt. Nu fundera jag så att det knackar hur jag ska göra .
    Jag är en riktig klant, alltid är det nåt och jag blr då så arg på mig själv. och jobbar på ändå men nu iom att jag skada rygg/bäcken har jag faktiskt tagit dt lugnare.
  • cajsasmamma

Lurkan; tycker att dte var klokt att behandla båda bena nu.

Annars så tog jag en ridtur med mina nya medryttare och alla var supernöjda. Hästarna var helt fantastiska, det var solsken och 30cm pudersnö ;) åååh vad jag har saknat ridningen... men tyvärr så få jag vänta till ledbandet har läkt igen. För jag har så förbaskat jäkla ont nu så jag gråter nästan...

• cajsasmamma
    Tonci skrev 2010-01-26 21:40:57 följande:
    Jag saknar ridningen också!! Inne på min tredje vecka utan en hästrygg nu.. Usch. Och 2½ veckor, minst, till blir det. Blä!
    Lugn jag hade en myyyycket längre riduppehåll, fast jag kör ju därimellan med ;)
Svar på tråden Hästtråden v. 11