Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

Hästtråden v. 11

FruW låter som ni ha en massa jobb framför er, det ha vi med men dock bara en några hundra meter med taggtråd.

Och BoT kan jag bara tala varmt om.

• cajsasmamma
    angelofthedevil skrev 2010-04-05 23:07:00 följande:
    Någon här inne som kanske har koll på om det kommer vara något 3 års test på gotland???
    Nä men kolla på avelsföreningens hemsida!
  • cajsasmamma

Oj här har det inte vart så himla livat!!! Själv ha vart på andra delen av min instruktör utbildning, man få en himla massa ideer om allt möjligt och sen få man ta del av nya forskningsres och mm.

Mindra; Jag väntade 2månader  med att rida och ca 1,5månad med att köra häst efter att jag blev snittad. Men jag hade en komplicerad graviditet och förlossning och fick en massa andra sjukdom i samband med snittningen.

Nemia Noj; Grattis till fölisen {#lang_emotions_flower}

Fru W:
    Grattis till jobbet, och det kommr går bra med pendlingen!

• cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-04-17 22:49:25 följande:
    Läser men har inte så mkt att tillägga. Längtar efter våren. Som äntligen verkar komma. Har broddat ur iaf o hunnit sladda paddocken första ggn i år! Har inte tagit hem H än, om ett par v kanske? Satte träns på honom för en vecka sen, han står snällt uppbunden o lyfter hovar... ÄLSKAR att bli borstad E o G är bägge igång. E går som förstahäst o G som reserv. Finfina gamla gubbar bägge två!
    kul att hör att det går framåt med alla "dina" hästar.
  • cajsasmamma

En fråga till er alla.

Våran Max(shettishingsten på 1år) han är vill helst rida på stona? hur normalt är det? har pratat med lite folk och dom säger att det är ingen risk att han få dom dräktiga iaf. men vad tycker ni?

• cajsasmamma

Han går nu ihop med WM valacken och hoppas att han lugnar ner sig, för om han fortsätter så här så blir det att besöka farbror vet.
    Men personligen så tror jag att han ha nåt allvarligt fel mellan örorna. Jag har under flera årstid kört in ettåringar och jag har aldrg stöt på en så hingstig ettåring, och då snacka vi om att jag har kört in mååånga ettåringar över 100st och 50% ha iaf vart hingstar...

• cajsasmamma

han är enligt en domar en klar hingstämne så valet är svårt om det blir att skära han eller inte. men nu få vi se hur det går. Han går ihop med  WM val nu och då är han lite mer nedtryckt och han föltuggar mot han, vilket han inte gör mot stona.

• cajsasmamma

Jag skulle nog med tvinga in henne. men om mamman är mcket orolig så kanske du kan om du ha möjlighet ta in dom andra hästarna med, men så att mamman o fölet få vara enskilt.

• cajsasmamma
    Cornette skrev 2010-04-22 13:34:32 följande:
    *Vinkar lite* Jag är tillbaka efter ett ganska långt FL-uppehåll, men nu ska jag ju ha bebis så då måste man komma tillbaka! Vet inte hur många som kommer ihåg mig? Jag ska försöka läsa ikapp lite här iaf.
    *Vinkar tillbaks*

Ska du ha en människobäbis eller en hästbäbis???? *dumfråga kanske??!!??*
  • cajsasmamma
    cajsasmamma skrev 2010-04-22 19:22:39 följande:
    *Vinkar tillbaks* Ska du ha en människobäbis eller en hästbäbis???? *dumfråga kanske??!!??*
    Nu vet jag svaret ;)
Svar på tråden Hästtråden v. 11