Skulle ni gå till skolan om det var 29 grader kallt utomhus?
Skulle ni gått till skolan om det var 29 grader kallt ute?
Jag vet inte ens om bussarna går när det är såhär kallt, någon som vet?
Skulle ni gått till skolan om det var 29 grader kallt ute?
Jag vet inte ens om bussarna går när det är såhär kallt, någon som vet?
Ja, ungarna går som vanligt vid -29. Min privata köldgräns för att hålla ungarna hemma är -40 grader. Då strular ändå skolbussarna och lärarna får problem med att ta sig dit.
Ja, det hade jag gjort - om det varit något viktigt i skolan just den dagen.
Ingen aning om bussarna går, kan du inte ring till bussbolaget i ditt län och fråga? Jag antar att du inte bor här där jag bor (eftersom du har -29...) men här har vi en jättefin sida www.sl.se där det står störningsinformation samt realtidsinformation.
Ja, det skulle jag nog göra?
Fast enda gången jag kan minnas att vi haft i närheten av så kallt under min skoltid (tror vi hade minus 23 eller nåt sånt) så la pannan på skolan av och vi fick stanna hemma ändå.
Ja såklart,här är det ofta så kallt och barnen kan ju inte vara hemma hela vintern
Nja, jag tror inte det om det inte var något väldigt viktigt just den dagen. Det är väldigt, väldigt sällan vi har haft så kallt dagtid, så pass sällan att jag inte ens minns när det var så kallt sist. Igår hade vi -20/-22 grader och det var köldrekord den här vintern och det är ovanligt att det är så kallt. Om vi nu mot förmodan skulle få så kallt som -29 grader skulle det handla om max ett par dagar och ja det kan jag nog hålla barnen hemma.