Inlägg från: Kanskedinsyrra |Visa alla inlägg
  • Kanskedinsyrra

Hur länge använder man skötbord?

En jätteknasig fråga kanske, men hur länge har man ett skötbord? Vår dotter är 7 månader å vi har inget utan använder vårt grovkök där vi bor. Men vi ska nu flytta å då måste vi ju ha ett. Men hur länge ska man räkna med att det används? Ska man kosta på ett dyrt eller inte... Vi ska kanske flytta igen sedan... å då kan det kanske vara dumt å köpa ett alltför dyrt nu... kollade på IKEAs Spoling, någon med erfarenheter av det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-07 15:10
    Tack för alla svar!
    Med grovkök menar jag en diskbänk med en skötbädd på å vattenkran bredvid, så det har varit super hittills. Golvet tycker jag låter knöligt å lite för spontant för mig...

• Svar på tråden Hur länge använder man skötbord?
  • Kanskedinsyrra

Ingen som har erfarenhet av IKEAs Spoling? Kan man ha den när de börjar bli längre tro?

• Kanskedinsyrra

Alltså jag måste bara säga. Vatten! Använder inte folk vatten när de byter? När ni byter kissblöjor tvättar ni inte av alls då eller? Det låter ju jättebökigt om ni hålle rpå med vatten i hink eller nått på golver - ELLER I SÄNGEN?! Fattar nada. Alltså jag vill ju inte ha nån stinkbäby med röd rumpa... Hur bär ni er åt? Vi använder alltid vatten på en torr tvättlapp om hon kissat å med en mild återfuktande tvättcreme om hon bajsat. De gånger vi varit på resande fot eller om man är borta använder vi våtservetter men då blir hon alltid röd i baken å det känns ALDRIG lika rent med våtservetter. Jämför med om man tvättar sina egna händer med våtservett eller med vatten å handduk efter... våtservetter är inte nått jag vill använda till vardags.

• Kanskedinsyrra
    Alexi skrev 2010-01-08 19:18:52 följande:
    Det står ofta i råd att man inte behöver tvätta när de enbart kissat. Byter vi på skötbordet torkar jag bara torrt med en torr tvättlapp och byter jag "i farten" som någon uttryckte det, dvs i vardagsrummet eller hos någon annan byter jag bara blöjan, inget annat. Dottern har inte reagerat på detta utan blir bara röd ibland när hon bajsat väldigt ofta.
    ...alla dessa råd... måste ju va bättre å följa magkänslan å den  säger mig att hade jag själv gått med en kissig blöja hade jag velat bli ordentligt ren... jag går efter det, hur hade jag själv velat bli behandlad.
  • Kanskedinsyrra

Det är helt ok för mig att andra gör som dom gör, jag tvättar int emig själv i rumpan varje gång, men så har jag itne gått med urin liggandes mot huden sedan förra gången jag var på toa...

Vi ska flytta å där finns inget grovkök, det är därför jag undrade om vi nu skulle behöva köpa ett... Jag tror vi kommer köpa ett för vi vill inte böka på golvet (som för oss framstår som bökigt men som för andra kan va super - bäst å akta sina ord här så man inte blir slagen på käften som man lätt tyx bli på FL, tråkigt nog måste man alltför ofta gå in i försvarspossition då folk känner sig trampade på tårna om man ställer frågor) och som sagt, vi fortsätter att anse vatten och tvättcreme som VÅRT alternativ, varpå vi även behöver detta i närheten.

KÄNNS SOM DENNA TRÅD KAN STÄNGAS NU!

Svar på tråden Hur länge använder man skötbord?