• Vårflickan84

akupunktur!

Hej!

jag har också funderat på att få akupunturbehandling mot PCO.
    vart går ni och hur mycket kostar det? gör  det ont?
    kram

• Vårflickan84
    Ilena skrev 2010-01-16 22:11:14 följande:
    Osteopati är bra för att balansera kroppen! Testa det om inte akupunktur fungerar.
    har aldrig hört talas om det..vad e det för nåt?
  • Vårflickan84
    elaisa skrev 2010-01-18 12:32:54 följande:
    Hej,efter 2 års kämpande,utredning och ett antal inseminationer tänkte vi precis börja med en ivf behandling efter sommaren. I maj, juni och en bit in i juli gick jag till en kinesisk akupunktur klinik på söder i Stockholm. Behandlingen var ganska intensiv, varannan dag gick jag dit, och nålarna sattes efter vilken dag jag var i menscyykeln. Deras diagnos var "kall livmoder" och jag fick sluta dricka kallt o äta kallt....Efter semestern i mitten av augusti blev jag gravid på naturlig väg! Jag vet inte om akupunkturen hjälpte men antagligen eftersom jag under ca 5 år inte blivit gravid tidigare på naturlig väg.Absolut värt ett seriöst försök!
    vad häftigt!
    har aldrig hört talas om kall livmoder...men det e väl sånt som doktorer inte snackar om utan det ska vara massa läkemedel på en gång.
    var sätter de nålarna? e det runt magen? gör det ont?
    hur lång tid är en behanlding?
    haha, många frågor..

grattis till graviditeten!
  • Vårflickan84
    elaisa skrev 2010-01-18 16:52:24 följande:
    Vårflickan, om man översätter kall livmoder till västerländsk diagnos tror jag att man skulle prata om för låg nivå på hormonet progesteron vilket gör att ett befruktat ägg har svårare att fästa på livmoderväggen. Dock framkom inget sådant när vi gjorde en fullständig fertilitets utredning...utan allt var normalt.Jag hade nålar i magen 4-7st, i handlederna, i tummuskeln, armvecken, huvudet och i vaderna. Behandlingen tog 40-60 min. Det gjorde inte ont men ibland var det lite obehagligt, Det har verkligen botat min nål och sprutskräck. Fick också äta  10st örtpiller/dag som skulle värma upp min kalla livmoder.... 
    jaha jag förstår. jag tror nästan jag har något sånt. får ju ägglossning men senfäster det inte. läkarn säger dock att det inte är fallet, men man vet aldrig.

herregud, vad många nålar. som du haft, har jag lite fobi för sprutor. när maken min ska ta ovitrellesprutan på mig i magen börjar jag gråta. så hemskt tycker jag dte är. när jag ska ta blodprov måste jag "värmas upp" hos sjukstystern innan hon kan sätta nålen i mig haha.
    men nålarna på akupunktur kanske är tunnare nålar och inte känns. hoppas jag iaf! för jag blir mer och mer övertygad om att göra detta ju mer jag läser om det.
  • Vårflickan84
    myran6801 skrev 2010-01-18 20:17:28 följande:
    Hej!jag har också precis börjat med akupunktur. Fick tips här på FL, för att sänka FSH värdet. Det är kinesisk akupuntur och det känns efter 2 ggr bra. De sätter nålarna som elaisa beskriver ovan. Det känns nästan inte alls och jag somnade nästan under behandligen. I mitt fall handlar det om att minska stress, sänka FSH värdet och värma livmodern, precis som också elaisa beskriver, förbättra progesteron värdet. Vi gjorde ett misslyckat IVF i höstas och fick ett mycket okänsligt bemötande efteråt då de mer eller mindre sa åt oss att acceptera att vi inte kunde få barn. Har därför bokat ett nytt möte på en annan klinik för "a second opinion". Ska ta nya labprover inför det besöket o är så spänd på att se om akupunkturen har ngn positiv inverkan, vilket jag verkligen tror.  Lycka till!
    halloj!
    det verkar vara många som testar detta med akupunktur.. och många som verkar ha kall livmoder. kan tänka mig att det e mitt problem också som sagt.

vad jobbigt när man får taskigt bemötande när man redan "ligger nere" och mår dåligt. usch, såna människor borde få sig en rejäl omgång haha. att de inte tänker!
    ja, det låter som en bra idé att gå vidare till andra läkare och kolla hur dte är. plus att detta med akupunktur borde hjälpa också.
    hur är personerna som utför akupunkturen? är de positiva och man känner sig trygg?
    lycka till, kram
  • Vårflickan84
    sushikatten skrev 2010-01-25 21:16:43 följande:
    Hej Alla!'Idag var jag för första gången iväg och gjorde akupuntur och det kändes jätte bra. Första behandlingen nästa bara nålar i benen och två i huvudet. Inga kring magen. Mina värden är bra och sekret bra vid äl. Läkaren ville förstärka njuren kommer inte ihåg varför och öka blodgenomströminignen. Olika typer av behandling beroende var man låg i mens cykeln. Ja nu ska jag dit nästa vecka igen coh får se. Jag har precis äl så vem vet? Intressant med alla olika svaren här och det ger en bra insikt hur det kan gå till.  
    underbart att det känns bra!
    vilken mottagning gick du till? jag har så svårt att välja, finns ju en del och man vill gå till en bra =)
  • Vårflickan84

vilket är bättre, zonterapi eller akupunktur?

Svar på tråden akupunktur!