• mirelles mamma

Vilken babyfilt har du köpt?

Sitter här hemma och väntar på BF den 2:a feb, har inte köpt babyfilt än och vill gärna ha tips och ideer på babyfiltar. Affär eller internet, jag är öppen för allt.

Vilken babyfilt har du köpt?

• Svar på tråden Vilken babyfilt har du köpt?
  • Loon

Vi köpte en på Lindex - gosig och superbra! Har hållt sig fin genom otaliga antal tvättar!

• mirelles mamma

Ska ut på filtjakt till helgen, nån mer som har förslag?

• Lajkie

nr 1 - hade en stor fin fleecefilt som mamma gjorde.

nr 2 - en filt som man kunde förvandla till babypåse. Samt en från me&i

nr 3 - inte köpt någon, funderar på att köpa en Laban el Tummen,

♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
  • sarsparis

Jag tycker du ska satsa på två filtar.

vi har en laban filt, den är tjockare och hur mysig som helst, den är nu använd i 2 år och vältvättat och fortfarande lika gosig. http://www.dunderbutiken.se/se/art/laban-filt-2.p

Sen är det bra att ha en bomulsfilt, så här års gärna i två lager, finns bla på PoP och villervalla. Sen finns det ju så mycket fina filtar om man går i de lite "finare" barnaffärerna, inte hm,lindex mm.

till sommaren är det bra med en tunnare filt, men det kan du ju ta då! själv är jag filtoman och har väl 10 filtar hemma till ungen :) Både dyra och billiga.

• Farfalla
    Loon skrev 2010-01-08 11:40:52 följande:
    Vi köpte en på Lindex - gosig och superbra! Har hållt sig fin genom otaliga antal tvättar!
    Vi hade oxå deras filtar till första barnet! Verkligen super kvalitet!
    Lika fina tvätt efter tvätt!

Sen gillar jag laban-filten oxå..

Det beror ju lite på vad man har tänkt ha filten till..
  • minimou

Jag kan verkligen rekommendera en gallerfilt. Köpte det nu till min andra och tycker det är den absolut bästa filten av alla jag köpt. Det kan lätt bli för varmt med de andra.  Men bäst är väl att köpa lite olika sorters filtar för olika temperaturer. Vi har även tunn bomullsfilt, "vanliga" fleecefiltar och filt i ullfleece.

• honeydew

Beställde precis en idag som är på rea från Zara Home, http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=39267&productId=251022&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=%2fListPage%2fSearch.aspx%3fSearchText%3dzara+monogram%26ConceptStoreCategoryId%3d%26B%3d1

Finns bara i blått eller rosa, så den är inte så könsneutral. Men superfin tycker vi! Beställde den rosa som har ett monogram med B på (som är rätt diskret ändå), vilket passar perfekt då lilltösen antagligen kommer få smeknamnet Bella.

• Fruochmamma

Min mamma virkade en underbart mjuk & luftig (galler)filt som verkligen varit en favorit hemma, men vi fick även en fleexefilt från PoP som varit jätte bra då det varit kallare. Så kan därmed hålla med ovan skribenter om att det är bra med två filtar.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Trolltoka

Har inte köpt någon filt än. Har väl iprincip fått filt-köps-förbud av sambon min {#lang_emotions_embarassed} Han tycker vi har så gott om filtar ändå! Vill gärna veta vad det är för sort som kommer ut innan jag handlar filt eftersom jag vet på ett ungefär vad jag vill ha för filt Men har min gamla bebisfilt nerpackad i BB-väskan iaf. Och den hade jag även till dottern när hon var bebis. Den är fortfarande mjuk och go efter snart 23 år

trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF 22/1-10*~* novahpantera.bilddagboken.se
Svar på tråden Vilken babyfilt har du köpt?