Vilken babyfilt har du köpt?
Sitter här hemma och väntar på BF den 2:a feb, har inte köpt babyfilt än och vill gärna ha tips och ideer på babyfiltar. Affär eller internet, jag är öppen för allt.
Sitter här hemma och väntar på BF den 2:a feb, har inte köpt babyfilt än och vill gärna ha tips och ideer på babyfiltar. Affär eller internet, jag är öppen för allt.
Det är mest en mindre filt att ta med till BB och ha i vagnen som är aktuellt just nu, dottern fick en mysig filt i present då hon föddes, känner att det skulle vara kul att även den lilla/e fick en egen filt.
PoP filt har jag också kikat på, gillar den typen av kvalité på filt.
jag har köpt ganska tjocka bommulsfiltar från lindex,hm (hello kitty o dylikt)
Gallerfilten, är att rekommendera alla gånger!
Behåller värmen när det är kyligt och kyler ned när det är varmt!
Jag har aldrig varit nått fan av Fleece och sånt, Usch.. Nä.. bara brandfarligt och äckligt material tycker jag.
www.littlekidscorner.se/sv/article/1020/gallerfilt_liten_jag
Finns bla på Babyproffsen och sådana affärer.
den bästa filten vi har haft är blingos humlafilt. Den är i bomull i superkvalitet. Betställde två stycken nya som kom i går till bebisen i magen.
Jag har bara köpt en bebisfilt från Ikea, men har en känsla av att jag kommer få en lite "finare" inom kort att använda när lillkillen är ute :)
Ingen som vet vart det går att hitta tjocka, mjuka gosiga babyfiltar till hyffsat pris? Jag vet vilken typ av filt jag är ute efter, har googlat men inte funnit. Eller jo jag fann på en sida för flera månader sedan, men den är nu nerlagd *snyftar*
Jag köpte nästan ingenting till barnen.
Jag sydde för det mest, för det är kul!
Till första barn ville min mamma köpa en snuttefilt till första barnbarn. Så det fick hon så den filt hade dotter på sig på sommar.
Filten jag sydde till sonen (mellanbarn) var en fanellfilt (heter det så?)
Tredje barn tog jag med filt från BB (av misstag) så den har hon som snuttefilt.
Nu till vinter har barnen en stor ullfilt (som jag har stickat själv) på sig när vi ska ut på vagntur utomhus
Nu på sommar ska jag sy en tunnfilt av vanlig bomulls tyg och av fleece som man kan välja sida.
Hej vi har 3 en från Lundmyr en från Boob (som matchar mina amningskläder ;) samt en i fleece som vi fått på en bokklubb :)
Verkar vara en jungel som allt annat detta med filtar!
Fick ett pack med 3 babyfiltar till vårt första barn men det var när vi bodde i UK så har ingen aning var man köper hyfsat billiga och bra filtar här i sverige faktiskt
Vet inte riktigt vad man behöver? Vill ha en filt som man kan linda in bebisen i iallafall, vi hade en tunnare bommulls filt till detta förra barnet,funkade bra,de sover så mycket bättre när det är trångt.
Oj! Trodde inte det var så viktigt med filtar! Har några små fleecefiltar som vi använt till dottern som nog får duga åt lillebror också. Har köpt en gosig blå filt som jag ska ta med till bb också :) är vi ute blir det fleecefilt i mjuklift el åkpåse beroende på väder.
Vi köpte en helt suverän babyfilt från Lexington. hur gosig som helst och är det fortfarande. Tyvärr fanns de då bara i ljublått och rosa, vilket jag inte är så förtjust i.
just det har nog några bomullsfiltar också...
Här har jag sett fina babyfiltar www.petitpure.se