Inlägg från: ProPPens |Visa alla inlägg
  • ProPPens

Viktproblem

USB skrev 2010-01-09 15:37:49 följande:
    Jag skulle också gärna vilja hänga på. Fick min PCO-diagnos i november. Har funderat på att börja med Metformin men min läkare sa att man mådde dåligt av dem så jag vet inte än. Är också sockerberoende. Jobbigt är det iaf.
    Jag äter metformin sen mer än en månad tillbaka, men har precis börjat med full dos. Många blir dåliga i magen av dem o man rekommenderar därför att man succesivt höjer dosen. Min gyn sa att jag skulle höja under tre veckor jag har gjort det under typ 6v. Var konstig i magen första veckorna men nu är det inga problem. Dock har jag inte märkt mycket på vikten... Men det kan hänga ihop med att jag inte skött matintaget alls under denna period. Ska börja med GI på måndag och då hoppas jag det ska bli bättre!!!

Jag väger ungefär 95kg idag o vill försöka få bort minst 15kg. Vi planerar göra syskon ivf till hösten o då vill jag gått ned före dess. Gick upp väldigt mycket med dottern och har gått ned 20kg men som sagt ännu många kvar!!! Kämpar gärna ihop med flera för lite motivation!
    Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
  • ProPPens

Småbarnsliv Jag kan tipsa om GIviktkoll, det fick mig att hajja hur GIfunkar. GI är ju inte lika strikt som lchf utan lite kollisar är okej... Visst det kostar lite vara med, men jag har varit med en kort period tills jag fattade galloppen o sen funkar det med lite sunt förnuft!! Har GIat i omgångar varav senast i våras då jag var med i något som kallades BloggerUnited. Där man med fick gratis medlemskap under tre månader om man bloggade om viktnedgången. Supermotiverande!!!

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
  • ProPPens

Smygvägde mig idag... Efter frukost o med kläder... Efter tre dagar med GI... MINUS 1,3kg!!! Återstår att se om det håller i sig...

Svar på tråden Viktproblem