• Svar på tråden Viktproblem
  • J L86

Här har du en som kämpar!!! väger 120kg och måste ner en del för att få äl eller pergotime....

• Småbarnsliv

Jag väger 98 & är livrädd för att passera 100 strecket, varje gång jag har fått hjälp & blivit med barn (4 positiva test, 3 underbara barn) så har jag vägt 89 kg.) Så jag måste ju ner minst då 9 kg, men det är supersvårt..
    + att jag har sockerberoende.. Har pcos..
    Hur gör du för att gå ner??

• Aprildelfin

Här är en till med en massa kilos övervikt! Hänger gärna på här eftersom det är en kamp. Just nu försöker jag gå ner i vikt med hjälp av kalorifattig kost.

• Småbarnsliv
    Aprildelfin skrev 2010-01-09 11:14:28 följande:
    Här är en till med en massa kilos övervikt! Hänger gärna på här eftersom det är en kamp. Just nu försöker jag gå ner i vikt med hjälp av kalorifattig kost.
    Hejsan Aprildelfin!!
    Jag ska försöka utesluta godis i min kost, haha det lät ju verkligen bra, men jag är sockerberoende. Meningen är väl att man ska försöka träna också,men men det är svårt nu när snön ligger på marken & man inte orkar ta sig till friskis.
    Jag ska försöka börja på måndag med "normal kost", alltså äta lite av allt ihop, så ska det nog vända får man hoppas. har gått upp 4 kg sedan april genom att ha jobbat natt. Mindre bra om man får lov att säga det...

Nu får vi kämpa.. Läs gärna min blogg om mina framsteg (och baksteg)
  • USB

Jag skulle också gärna vilja hänga på. Fick min PCO-diagnos i november. Har funderat på att börja med Metformin men min läkare sa att man mådde dåligt av dem så jag vet inte än. Är också sockerberoende.
    Jobbigt är det iaf.

• linn78

jag rekommenderar lchf-kost, det låter omöjligt men fungerar för nästan alla. Ska vara bra för fertiliteten också.

• Småbarnsliv
    USB skrev 2010-01-09 15:37:49 följande:
    Jag skulle också gärna vilja hänga på. Fick min PCO-diagnos i november. Har funderat på att börja med Metformin men min läkare sa att man mådde dåligt av dem så jag vet inte än. Är också sockerberoende.Jobbigt är det iaf.
    Man mår inte så bra av dem...Dålig i magen & så vidare...
    Jag har slutat äta dem då man aldrig vet när de börjar verka.....
    linn78 skrev 2010-01-09 15:49:10 följande:
    jag rekommenderar lchf-kost, det låter omöjligt men fungerar för nästan alla. Ska vara bra för fertiliteten också.
    Jag har fasen inte alls fattat detta...
  • linn78
    Småbarnsliv skrev 2010-01-09 19:11:00 följande:
    Man mår inte så bra av dem...Dålig i magen & så vidare...Jag har slutat äta dem då man aldrig vet när de börjar verka..... Jag har fasen inte alls fattat detta...
    {#lang_emotions_laughing}vilket e det du inte fattat? Vad det innebär eller hur det fungerar??{#lang_emotions_wink}
  • Småbarnsliv
    linn78 skrev 2010-01-09 19:23:54 följande:
    vilket e det du inte fattat? Vad det innebär eller hur det fungerar??
    Både och......liksom jag känner det lilla jag har läst att det fanns massa konstiga maträtter,man ska liksom kunna äta saker & vad kan man liksom äta?? Har du gått ner massa på det?
  • linn78

ca 6 kg på 1,5 månad. Och genom att äta god och fet mat toppen hehe... det tar ett tag innan ens hjärna ställer in sig på att fett är bra och så tar det oftast 1-2 veckor innan kroppen "avgiftat sig" från kolhydrater men sen mår man toppen!

Svar på tråden Viktproblem