Försent? 36 år gammal...
Jag har inga barn och har aldrig varit gravid såvitt jag känner till.
Har genom åren tänkt att det får vänta, det är ingen brådska.
Jag har alltid hållt min kropp i gott fysiskt skick, normalvikt och muskulös med bra kondis då jag tränar regelbundet.
Folk i min omgiving började påpeka när jag närmade mig 30 att det kanske var dags för barn. "Nej inte än" svarade jag och resonerade så att jag var ju i god kondition vilket enligt min logik borde innebära att min kropp borde vara i lika gott skick (om inte bättre) än "oaktiva" yngre tjejer.
Senaste året har dock känslan kommit att jag vill. Sambon vill också och vi bestämde i somras att jag skulle plocka ut staven, vilket jag gjorde. Sen har det inte hänt något mer. Min mens är på dagen regelbunden och ägglossningstest visar LH-stegring, men ingen utebliven mens. Vi har sex varannan dag genom i stor sett hela cykeln och det har nu gått ett halvår. Jag vet att det är normalt att det kan ta upp till ett år att bli gravid men i takt med att jag läser mer och mer här på FL så upptäcker jag att tjejer i min ålder ofta skriver att de har svårt att bli gravida, och att det verkar vara en större frekvens på missfall.
Nu kommer paniken krypandes...tänk om jag "väntat" bort min fertilitet?