• AnLj

Bästa barnmatstolen

Det är ett tag kvar tills vi ska köpa en barnmatsstol men jag undrar om ni har några tips. Har tittat runt lite men vill veta vilken ni fräldrar tycker är bäst.

• Svar på tråden Bästa barnmatstolen
  • norgesessan

Tröttnade på att rengöra den hela tiden...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • AnLj
    norgesessan skrev 2010-01-09 23:12:48 följande:
    Är tripp trapp trull samma som stokkes tripptrapp? Vi har inte använt vår länge, när dom kunde sitta på en vanlig stol fick dom en sån barnstol som ser ut som vanlig stol från ikea.Min bror använde dock sin jättelänge, hade den på sitt rum.
    Ja, det är samma som Stokkes. Aha, då vet jag hur ni gjorde. Jag känner väl lite så, om de kan sitta på en vanlig hög stol på förskolan så borde de kunna göra det hemma också.
  • MUM CC

Vi hade först en IKEA Antilop och bytte till en Tripp Trapp när dottern inte längre tyckte om att inte själv kunna ta sig i och ur stolen. Trodde då att hon skulle sitta på den lääänge, men hon blir 3 i april och har inte velat sitta på den sedan nu i höst... förutom när några andra barn kommer på besök och lånar den!

• AnLj

Så en tripp trapp är alltså en onödig investering? En stol med tillbehör för typ 2400 som man använder i cirka 2 år?

• Alexi

Skulle aldrig köpa en ny och betala så mycket men en begagnad för 500-700 kr i bra skick är väl värt priset.

AnLj skrev 2010-01-11 14:36:54 följande:
    Så en tripp trapp är alltså en onödig investering? En stol med tillbehör för typ 2400 som man använder i cirka 2 år?
  • S vali s

Vi har Svanstolen till vår dotter, hon är 4år och fick den strax före sin 5mån. dag och den används fortfarande dagligen och vi har varit supernöjda med den hela tiden.
    Samma funktion/princip som Tripptrappstolen men vi tyckte att Svanstolen var betydligt snyggare o nättare i designen

Den late får brått när det blir kväll
  • S vali s
    AnLj skrev 2010-01-11 14:36:54 följande:
    Vi betalde nog runt 2000:- för vår stol med tillbehöv o med tanke på att vi använt stolen så gott som dagligen i drygt 4års tid och kommer att använda den ett par år till  så tycker vi att det var en riktigt bra investering
    Den late får brått när det blir kväll
  • tessum

Hokus pokus tycker jag är perfekt. Inte så dyra heller (ca 1000

• Leora

Vi har tre matstolar till våra barn, och de har varit toppen alla tre:

1) Hokus Pokus - används till vår 16-månaders.
    2) IKEAS Antilop - används som reserv, men skulle lika gärna kunda användas hela tiden.
    3) Tripp Trapp - köptes till 6-åringen när han var 2 år, och han sitter fortfarande på den. (Vi köpte den utan bygel). Så den är användbar länge.

Svar på tråden Bästa barnmatstolen