Bästa barnmatstolen
Det är ett tag kvar tills vi ska köpa en barnmatsstol men jag undrar om ni har några tips. Har tittat runt lite men vill veta vilken ni fräldrar tycker är bäst.
Det är ett tag kvar tills vi ska köpa en barnmatsstol men jag undrar om ni har några tips. Har tittat runt lite men vill veta vilken ni fräldrar tycker är bäst.
Tröttnade på att rengöra den hela tiden...
Vi hade först en IKEA Antilop och bytte till en Tripp Trapp när dottern inte längre tyckte om att inte själv kunna ta sig i och ur stolen. Trodde då att hon skulle sitta på den lääänge, men hon blir 3 i april och har inte velat sitta på den sedan nu i höst... förutom när några andra barn kommer på besök och lånar den!
Så en tripp trapp är alltså en onödig investering? En stol med tillbehör för typ 2400 som man använder i cirka 2 år?
Skulle aldrig köpa en ny och betala så mycket men en begagnad för 500-700 kr i bra skick är väl värt priset.
Vi har Svanstolen till vår dotter, hon är 4år och fick den strax före sin 5mån. dag och den används fortfarande dagligen och vi har varit supernöjda med den hela tiden.
Samma funktion/princip som Tripptrappstolen men vi tyckte att Svanstolen var betydligt snyggare o nättare i designen ![]()
Hokus pokus tycker jag är perfekt. Inte så dyra heller (ca 1000
Vi har tre matstolar till våra barn, och de har varit toppen alla tre:
1) Hokus Pokus - används till vår 16-månaders.
2) IKEAS Antilop - används som reserv, men skulle lika gärna kunda användas hela tiden.
3) Tripp Trapp - köptes till 6-åringen när han var 2 år, och han sitter fortfarande på den. (Vi köpte den utan bygel). Så den är användbar länge.