Jag är så deprimerad att jag snart inte orkar mer... (Långt!!)
Känner att jag måste skriva av mig, hoppas på att det ska lätta hjärtat lite.. jag måste bara få ur mig allt känner jag. Samtidigt känner jag mig helt orkeslös. Så på ett sätt vill jag få ur mig allt, men på ett annat sätt orkar jag inte. Äh, jag vet inte.. vill bara inte terra min familj med mina problem hela tiden, de blir väl galna på mig snart annars..
Jag är en tjej i sena tonåren. Räknas väl som vuxen, men tyvärr får jag inte leva som en vuxen.. vilket jag förtvivlat önskar.. Man kan säga att jag lever för framtiden. Det är enda anledningen till att jag fortfarande orkar leva, känns det som. Jag planerar och fantiserar ständigt om min framtid. Vart jag ska bo. Hur jag ska bo. Vad jag ska jobba med, och framförallt - mitt framtida barn. Jag älskar barn över allt annat och längtar jättemycket tills jag har allt det som behövs för att kunna säga "Nu blir det barn!". Det är himla tur att det finns barn måste jag säga, för det är väl egentligen det som får mig att se ljust på framtiden..
Jag tror att undermedvetet så är jag så besatt av framtiden, eftersom att jag behöver något bra att se fram emot. Hade jag bara valt att leva i nuet, så hade jag nog inte orkat.
Jag blir mer och mer övertygad för varje dag som går att jag hamnat i en depression. Jag brukar inte gråta speciellt ofta. Men nu däremot, den senaste tiden, så gör jag knappt något annat. Jag gråter och grubblar på nätterna, jag gråter när min syster går iväg och träffar sina kompisar för att jag känner mig så ensam själv, när min pappa berättar om sin nya kärlek i telefonen så gråter jag när vi lagt på för att alla tycks ha någon - kompisar och kärlek - och jag har inte en endaste. Det känns som om alla har någon att rikta sin uppmärksamhet mot. Men jag står själv i mitten och bara tittar på.
Jag går gymnasiet och - visst - jag blir inte ignorerad. Det blir jag faktiskt inte. Folk pratar med mig. Jag pratar med folk. Jag skrattar lite, och får folk att skratta. Men pågrund av min blyghet när jag började där, så har jag fastnat lite i det där blyga. Av någon anledning visar jag inte mitt riktiga jag. För jag är egentligen en rolig, glad och omtänksam tjej. Men där är jag inte mig själv. Jag tänker efter mycket innan jag pratar, och ja.. jag är inte mig själv helt enkelt. Alla har små grupper och är jättetajta, och visst. De låter mig vara med lite. Men samtidigt så känner jag mig inte helt med. Jag är inte tajt med någon. Förut, i grundskolan, hade jag hur många vänner som helst, men det blev ett bråk och jag hade bara 2 kvar tillslut. Vi 3 har dock glidit ifrån varandra nu. Och som sagt, i skolan jag går i nu har jag ingen nära vän. Så jag står helt ensam. Helt jävla ensam.
Skolan kräver jättemycket av mig också eftersom jag hattade lite fram och tillbaka ett tag, så pga det ligger jag efter och måste kämpa hårt med skolarbetet vilket jag gör såklart - för jag vill klara mig bra i skolan. Samtidigt som jag ligger efter så har en del lärare, speciellt en, börjat pressa mig jättehårt för min scenskräck. Jag klarar inte av redovisningar överhuvudtaget. Det är med nöd och näppe jag ens kan redovisa en text inför enbart EN lärare. EN person liksom. Inte ens det klarar jag. Och nu säger speciellt den där läraren då att "Om du inte redovisar inför helklass så kan du glömma ditt betyg. Då får jag sätta ett IG!". Fast det ämnet är något jag brinner för och alltid haft MVG i så kommer hon och säger nu i princip att "det betyder inte ett skit att du skriver texter av hög klass. klarar du inte redovisningarna så betyder det andra inte ett skvatt!".
Så jag känner mig bara helt apatisk nu. Jag orkar inte kämpa längre. Jag orkar inte kämpa för att komma i kapp med det jag behöver. Jag orkar inte sitta på helspänn på lektionerna, rädd för att bli tvingad att göra muntliga saker. Jag orkar inte tänka på att jag kan få IG, hur mycket jag än kämpar pga den muntliga biten. Jag orkar inte längre Jag vill bara lägga mig i sängen, dra täcket över huvudet och dö. Jag vill inte mer. Jag får magsår av att tänka på att jag måste iväg till skolan.
Jag känner mig så ensam. För varje dag som går sjunker jag längre och längre ner i min depression, och jag är rädd för hur fort det går. Snart hoppar jag från balkongen.. jag vet inte hur länge till jag orkar kämpa. Om det inte vore för att jag älskar och ser fram emot ett barn så mycket så hade jag nog hoppat utan att tveka. För ingenting annat känns värt att leva för.
Jag är så ensam....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-09 15:07
- JAG VET ATT JAG SKRIVIT JÄTTELÅNGT. SÅ JAG TVIVLAR PÅ ATT NÅGON ORKAR LÄSA MEN DET GÖR FAKTISKT INGENTING. JAG VILLE MEST SKRIVA AV MIG. SÅ JAG TAR INTE SJÄLVMORD OM INGEN SVARAR, IT'S COOOOL.. -