• Lehen

Dansar med vargar!

Ska nog gå ner & nana kudden snart....
    Jobbigt att ruva särskilt nu när menssmärtorna satt in & det är dags för blödning
    fred-lörd....bådar inte gott....då är det gött att sova bort tiden....

• Lehen

Tittar in men det är ganska tomt....Hoho "eko"

• Lehen

Tittar snabbt in & slänger mig snabbt ut igen.
    Min ruvartid är över för denna gång oxå för nu har det avskyvärda, hatade,
    vidriga, hoppdödande blodet kommit

Nu ska jag krypa ner i sängen & dra ett täcke över huvet....

• Lehen

Säger bara "Usch" vad det känns pissigt....

• Lehen

Jag tycker IVF är tungt....
    Jag traskar längre & längre in på adoptionsstigen istället....

Sitter & glor på Beck "monstret" & surfar på adoptionsorganisationernas sidor....

• Lehen

Amadea: usch, hoppas att du friskar på dig jättefort för det där lät inge kul....

Fia2: Kramar dig lika hårt som du kramade mig häromdagen....Fy "!&¤" för minus
    & blod....

• Lehen

Hej på er alla!

Jag har ångest!!!!

Jag vet inte om jag orkar med fler misslyckanden nu & vi har 7 ägg kvar i frysen....
    Vi har oxå 2 färskförsök (med frysisarna som blir därav kvar) så vi kan ju
    hålla på tills jag blir 50 om vi vill....Men vill vi det, det tär på psyket att hålla på
    utan att veta hur det ska sluta....

Väljer vi adoption fullt ut så VET vi ju att vi får ett barn till slut, men om vi håller
    på med IVF tills frysägg & färskförsök är slut så är vi för gamla för adoption "suck"

Hur ska man göra???

Jag blir tokig i huvet av det här & ligger vaken på nätterna & grubblar....

Hur viktig är det för mig att själv bära & föda barnet???
    Svar: jag skulle gärna låta någon annan bära & föda mitt barn åt mig för jag har tunga
    graviditeter & måste alltig göra kejsarsnitt....

Vid adoption så har jag svårt för tanken att missa nyföddhetsperioden & det riktigt lilla barnet som jag tycker är såååå underbart....Men det är oxå mitt enda dilemma där, så om man kunde adoptera en bebbe redan från BB så hade valet varit enkelt....

Men det finns ju inga enkla val så här sitter jag fortfarande fast i mina kval....

• Lehen

Vi kan fortsätta med IVF efter adoption, men då bekosta det själva eftersom vi då
    kommer att ha ett barn....

• Lehen

Man kan göra några FET på vägen mot Adoption, under hemutredning & väntan på
    att få skicka papper till adoptionslandet....Men så fort pappren går iväg till givarlandet
    så får man under inga omständigheter bli gravid....

Eftersom det då efter nogranna efterforskningar utses ett alldeles speciellt barn till
    just vår familj (detta görs inte på måfå utan planeras noga så att rätt barn kommer
    till rätt familj liksom) om vi då blir gravida & avbryter adoptionen så kanske det barnet får vänta i många månader till innan det får en familj & det vore grymt mot barnhemsbarnet....

Om vi Adopterar så skulle jag aldrig mer göra IVF, det vore grymt mot adoptivbarnet.
    Det skulle i hela sitt liv undra om det inte dög eftersom vi skaffade en "egen" trots
    att vi fått denne....

Har just genomgått den obligatoriska adoptionskursen....
    Vi kommer att skicka in ansökan om hemutredning & även ställa oss i kö på en
    förmedling....

• Lehen

Fiaflopp: lussekatter med mandelmassa "jag dreglar"

Svar på tråden Dansar med vargar!