rlevitte skrev 2010-01-10 12:54:58 följande:
Jag tycker inte det låter så naivt. Ärlighet och kommunikation brukar vara huvudsakliga ledord i majoriteten av de polyförhållanden jag känner till. Sa jag kommunikation? Kommunikation! (egentligen borde kommunikation vara ett ledord i ALLA förhållanden oavsett form, men polyförhållanden har visat tendenser att krascha fortare om kommunikation inte är bra nog) Mvh, Richard ( kommunikation! )
jag och min man har en jättebra kommunikation sinns emellan så att säga.. visst klart att vi har bättre och sämre dagar... men på det hela taget så är den kanon...
men som sagt.. det som jag oroar mig för det är det om den andre skulle börja må dåligt.. och jag ska inte säga att det bara är min man som kan må dåligt för det kan även vara jag.
jag har ju som sagt inte varit i denna situationen innan och allt som jag säger är ju rent hypotetiskt fram tills dess att vi har provat det.
jag menar jag kan ju sitta här och säga att det skulle inte bekomma mig ett dugg om han skaffade sig en flickvän/hade sex med en annan tjej.. när jag inte vet om det är sant..
Känner lite att det är testa oss fram som gäller... och skulle det gå åt fanders.. så vet vi det...
men hur 17 tar man reda på vad det andra paret vill...
jag har ju fått vibbar av killen i det andra förhållandet att han kanske är intresserad av mig.. men jag vet ju inte till 100%...