Ystad-tråden nr 18
Här är tråd nummer 18
Här är tråd nummer 18
Låter gott....
Samma helg, söndagen den 7 mars kl. 14 så är det Lingon O Blåbär-party hemma hos en vännina vid terrass-husen. OM det är någon som är sugen på att komma så får ni höra av er. Jag personligen älskar ju deras kläder även om de ligger i den övre prisklassen.
Och kan ni inte komma så har jag en katalog som jag kan ta med på mamma-träffen.
www.lingonochblabar.se
hejs svejs. ska man berätta för en 4åring att han ska ta blodprov på tisdag eller man ska hålla tyst o se vad som händer när vi väl e där (man skulle tydligen smörja ngn bedövningsalsa från apoteket 30 min, vad säger man då ? )
hjälp, känner mej lite vilse.
Nej du ska absolut berätta. Förklara vad som ska göras och varför, och att han ska få bedövnings salva på innan (gärna en hel timme). Och hymla inte, ja det kan göra lite ont, men det tar inte lång stund och att det inte gör ont efter att det är klart. Förklara gärna också att det är viktigt att han sitter still och att han får sitta i din famn hela tiden. Försök gärna förklara vad det är för prov och varför och att det är viktigt och måste göras. Försök låt bli att muta, ge i stället belöning efteråt, annars blir det svårt. Vill du ha hjälp med att förklara vad det är för prov som ska tas kan du inboxa mej (eller skriva här) jag har en del förklaringar på lager