• Anonym (Äcklad)

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Jag har en kompis som jag älskar, men vissa saker hon gör äcklar mig något enormt!
    När de äter så ställer de ner sina tallrikar på golvet så att katterna får äta upp resterna från dem!
    Visst, hon diskar allt porslin i diskmaskinen på 70 grader, men det är ju ändå så jävla äckligt!!!!
    Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med henne, utan att hon ska bli sårad av hur jag känner. Man vill ju ogärna äta hemma hos henne.

ÄCKEL!

• Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!
  • Anonym (hahaha)

Ja jösses, om du har problem med detta Ts, så antar jag att du inte äter ute på restaurang, går på offentliga toaletter eller tar i saker när du är utanför ditt eget hem?

Våra katter får mer än gärna slicka på vårt porslin, det diskas ju sen! Är man så rädd för bakterier så ska man nog söka hjälp..

• Trollet Ludenben

hahahaha..... ja det var ju farligt. Vi lägger ibland upp rått älgkött och sånt till katten på VÅRA asietter och nu har vi inte ens diskmaskin. Vi HANDDISKAR det

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • La Lola

Sånt där jag uppvuxen med o har gjort till våran hund oxå när han levde...
    Ser inget konstigt med det....men det är jag det.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Phlippan87 skrev 2010-01-10 14:31:08 följande:
    låter inte som något onormalt beteende, jag är uppvuxen med att hundarna och katterna fått slicka rent tallrikarna, vissa gånger får de sin egen mat på våra mattallrikar om det blir rester, kastrullerna har de ätit ur många gånger osv. jag och min familj har alltid haft ett bra immunförsvar och tallrikarna/kastrullerna diskas ju efteråt så vad är problemet??lite skit rensar magen, mer rensar bättre...

Kunde inte sagt det bättre

Tycker TS överdriver... tycker du inte ska säga något till din kompis, det är hennes hem, hennes val.. så låt bli att äta ut tallrikarna hennes eller gå dit.. LIKA äckligt om människor slickar tallrik isf.. kan ju ha alla möjliga sjukdomar, men.. jag diskar ju hemma iaf, kanske inte TS gör..

• Mamma till V och E

Tyvärr TS tror jag inte att din vän skulle bli speciellt sårad om du tog upp det med henne. Hon skulle nog snarare ställa sig helt frågande och ev. börja skratta. :)

Djur är faktiskt betydligt renare i munnarna än t.ex. människor....därför är ett människobett betydligt farligare ur infektionssynpunkt än ett hundbett.

Och är porslinet dessutom diskat så är det väl inget problem?

• Tazocina
    La Lola skrev 2010-01-10 15:23:00 följande:
    Sånt där jag uppvuxen med o har gjort till våran hund oxå när han levde...Ser inget konstigt med det....men det är jag det.
    Så gör vi också ibland! Ibland tar vi dessutom en skål som de får ha som deras i några veckor och sedan kan vi diska upp den och använda den somm soppskål eller godisskål då de t kommer finfrämmande i stället!:)
  • parvati

Du får väl hålla dig till te eller kaffe hemma hos kompisen. Du kan inte diktera hur hon ska ha det hemma.

• binzela

Ts, håller lite med dig men jag tror hon känner dem som familjemedlemar, sedan skulle jag personligen också tycka det var äckligt om jag sedan åt på talriken, vi ger Alice (hunden) resterna i hennes matskål

Olivia 070417 & Emelie 080925
  • Kamikazee
    mytrouble skrev 2010-01-10 15:13:10 följande:
    Seriöst - vad är problemet när porslinet ju diskas?? Då tycker jag det är mycket äckligare med djurägare som t ex pussar sin hund på munnen och låter hunden slicka dem i ansiktet (inkl munnen). Blä!
    Haha, jag tänkte precis på samma sak!
    Herregud vilka "problem" folk har. Om man tycker det är äckligt med katter/hundar som har ätit från en tallrik som sedan diskas i diskmaskin t om, så undrar jag hur man kan klara av att hantera kontanter, knappa in sin kod när man betalar med kort, åka kollektivtrafik, gå i trapp och ta hjälp av ledstång etc. Det är vetenskapligt fakta att människor är bra mycket äckligare än djur, trots att djuren slickar sig rena. Hur många tror ni inte att det som skiter i att tvätta händerna ordentligt efter att de varit på dass? Och därefter sätter sig och äter.
    Ja det finns många saker att må illa av, att ett djur slickar i sig mat från en tallrik torde hamna rätt långt ned på listan...
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Hallonröd

Men det är väl ingen fara med det...?..finns ju många hundägare som gör samma sak. Huvudsaken är ju att det blir diskat efteråt. Ser inte att det skulle vara nåt problem?!

// Bad sound kills good music...
Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!