• Anonym (Äcklad)

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Jag har en kompis som jag älskar, men vissa saker hon gör äcklar mig något enormt!
    När de äter så ställer de ner sina tallrikar på golvet så att katterna får äta upp resterna från dem!
    Visst, hon diskar allt porslin i diskmaskinen på 70 grader, men det är ju ändå så jävla äckligt!!!!
    Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med henne, utan att hon ska bli sårad av hur jag känner. Man vill ju ogärna äta hemma hos henne.

ÄCKEL!

• Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!
  • Anonym

Men allvarligt , det tror jag alla med husdjur låter dem göra. Vad e konstigt med det?

• Busbellan

Håller med dig ts, sånt äcklar mig också. Vet inte varför men det gör det!
    Har själv katt, men skulle aldrig drömma om att åta henne äta från samma tallrikar som oss.
    En dag när vi hade kompisar hemma som hade sin hud med sig så satte de utan tvekan ner VÅRA tallrikar till hunden sen så den fick slicka rent.
    Blev så paff så jag inte fick för mig att säga något.
    Okej om man gör det HEMMA med SINA tallrikar, men man gör väl ändå det inte hemma hos nån annan utan att fråga

Mamma till Nora, August och Ella
  • snapdragon

jag ser inte problemet alls, om hon diskar dem efteråt.

• Spartacus

precis som burberry ovan nämnde så har ju människor sina tungor i andras kön och därikring =urin bajs och könsvätskor på åtminstonde besticken men ofta även på porslinet. vet inte vad folk har för syn på hur dom tror att allting är separerat från varandra men vi äter den här typen av bakterier dagligen och det är helt ofarligt!

våra katter får också slicka på en tallrik om dom har lust och vi diskar alltid noga men vi diskar för hand jag ser inte problemet när man faktiskt diskar det efteråt?

• lillan kba
    Bonite skrev 2010-01-10 16:56:36 följande:
    Kattmamman slickar upp och äter upp ungarnas bajs för att hålla rent i boet, för att det är renliga djur.
    Faktiskt är det för att få tillbaka näringen till mjölken igen men annars äter katter verkligen inte skit fast de flesta hundar ääälskar skit, helst katt och höns

Vi använder samma skålar till vår ett-årings mat som till katternas mat!
  • milizza

Ibland slickar mina katter på tallriken - när jag äter!

Ibland får dom ta en slick på min glass också, och självklart fortsätter jag äta den efteråt.

• Cailyn

Jag tycker inte att det är äckligt alls, så länge de diskar tallrikarna sen.. och det skriver du ju att de gör.. tror du inte det blir rent?

• Lady Gaga

Äsch det där är väl inget. Äckligare hade det väl varit om dom stoppade in toaborsten i diskmaskinen och diskade den samtidigt som matporslinet.

I used to be Hikaru before I got run over.
  • FrökenSwe

meh det är väl inte äckligt!! Herre gud tallrikarna diskas ju efteråt

Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!