Anonym skrev 2010-01-11 16:28:45 följande:
Till
ts, under första åren efter att man har blivit smittad av herpesviruset så får man ganska besvärliga och täta utbrott, kroppen utvecklar sedan lite immunitet mot just det viruset man blivit smittad av. Viruset finns dock alltid kvar i nervbanorna under huden, och när blåsorna återkommer så kommer dom alltid på ungefär samma ställe (där just "den smittade" nerven går) så var försiktig med blåsorna och hudkontakt på andra ställen på din kropp. Den första blåsan som kommer kallas för Primärinfektion, och om du sen smittar dig själv någon annan stans på huden så kallas det för Sekundärinfektion. Det finns ett nsturläkemdel som heter L-lysin (kostar ca 90,- för en burk) som har hjälpt mig jättemycket mot mina munherpesutbrott, jag fick herpesutbrott ca en ggr/mån tills jag började med dessa. Nu har jag haft ca två-tre utbrott på två år! Lite kort är L-lysin en essentiell aminosyra som behövs i kroppen för att kunna bilda ny vävnad och som hjälper t.ex huden att läka sig. Det finns naturligt i kött, bönor, ägg m.m. och brist på det ger just aggresiva herpesutbrott.
Tack så hemskt mycket om förklarningen!
Ska prova naturläkemedlet, de brukar vara toppen, har det mot min allergi nu