Boxer/schäfer??
hej, min erfarenhet är att det är jättemycket jobb med en schäfer, den har en dragning åt att kunna bli en "enmanshund" och är inte så social "i sig själv". en kompis var tvungen att inkvartera sin hund hos föräldrarna när han skaffade familj, för hunden såg frun och barnet som ett hot och vaktade dag och natt, försökte valla dem runt osv. Det är klart att inte alla blir så men det är som sagt vad jag sett på nära håll jättejobbigt. (fast det är klart då hade han ju hunden först och så kom inkräktaren (frun) och sen INKRÄKTAREN (barnet)...
en boxer är ju otroligt social och sprallig som hallonpajen skriver OCH en jättebra familjehund. Där är det snarare viktigt att den tidigt får lära sig umgås med andra hundar. Vi hade en boxer som hade kuperad svans (det var längesen) och utan svans och med den trubbiga nosen så kunde det bli lite "catfight" (förlåt kunde inte låta bli
) när han skulle hälsa på nya hundar och lära känna dem.
jag hade alla gånger gått på boxer, åååhh saknar min hund så mycket känner jag nu. och han har varit död i 20 år... SÅÅÅ himla goooo!