Inlägg från: Anonym (måste veta!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (måste veta!)

hur lång tid efter missfall hade ni ägglossning?

Ni som fått missfall, hur lång tid efter missfallet hade ni ägglossning?
    Är det olika om man hade tidigt missfall/ sent missfall?

Jag hade missfall i vecka 14 och undrar om det påverkar att ägglossningen kommer senare?

Hur lång tid tig det för er att bli gravida igen efter missfallet?

• Svar på tråden hur lång tid efter missfall hade ni ägglossning?
  • Anonym (måste veta!)

Håller tummarna på att min kropp oxå är "snabb" på att komma igång igen. Vill inget annat än att åter vara gravid...

Ingen mer som vill dela med sig?

• Anonym (måste veta!)

Anonym (Tror): vad fick ni höra med att försöka på nytt med en gång eller vänta?
    Får så olika svar här på fl...

• Anonym (måste veta!)

Anonym (tror): Vet inte om det är olika beroende på hur långt man gått?? Enligt läkaren jag träffade på efterkontrollen skulle vi vänta en mens, för kroppen skulle komma ifatt, men så läser man så mycket olika här på fl.... vill oxå lyssna på din BM{#lang_emotions_laughing}

• Anonym (måste veta!)
    Bess skrev 2010-01-11 19:24:22 följande:
    Jag har haft 2 mf totalt. Båda i vecka 10. Jag blev gravid igen 2 veckor efter, så äl kommer nog igång snabbt.
    beklagar dina missfall.

men tack, hoppet lever!
    Bled du gravid direkt efter varandra eller tog det tid?
  • Anonym (måste veta!)

läste lite för fort det hade du ju redan skrivit men tack för nu har mitt hopp höjts!

• Anonym (måste veta!)
    UBJ skrev 2010-01-11 19:29:05 följande:
    Blev gravid igen två veckor efter ett missfall.
    Hade du tidigt missfall? vilken vecka, undrar nämligen om det tar längre tid om gått längre...
  • Anonym (måste veta!)
    Anonym (missfall v11) skrev 2010-01-11 19:32:36 följande:
    Jg fick missfall i v.11 den 13/11 och väntar min andra mens nu 14/1.. men hoppas på ett plus istället :))
    Va skönt att din kropp kommit igång, vill oxå!!
    Håller tummarna på ett plus för dig!
  • Anonym (måste veta!)
    Anonym skrev 2010-01-11 19:34:18 följande:
    Fick missfall 19/10 och hade ÄL 3 veckor efter och nu är min mens regelbunden, fast inte nu längre då jag plussade igår.
    Åhhhh grattis!!! vill oxå....
  • Anonym (måste veta!)
    Bess skrev 2010-01-11 19:33:35 följande:
    Ja man ska alltid hoppas! Jag blev förvånad att det gick så fort, men hade läst här på FL att det gått fort för många. Så vi började försöka igen direkt efter att jag slutade blöda. Jag blödde ca 5 dagar bara Och sedan blev jag gravid och födde en pojke 9 månader senare.Då vi skulle skaffa barn nr 2, så upprepades allt igen. Först mf, och sedan 2 veckor senare var jag gravid igen och födde sedan en fin liten tjej
    Jag har oxå hört att det gått fort för många och tydligen för er oxå!
    Men det känns lite motigt när man bara går och väntar på att kroppen ska "läka"....

Grattis till två fina barn!!
  • Anonym (måste veta!)
    Anonym (Tjej26) skrev 2010-01-11 20:22:26 följande:
    Hade ma ( v.16, fostret dött v.8) i början av dec 2009. Vi började försöka igen så fort jag slutat blöda. Vi hann ha oskyddad några gånger och sen ångrade jag mig och ville invänta en mens! Testade 2 och 3 veckor efter mf att hormonerna gått ut ur kroppen och det hade dom 3 veckor efter. När jag testade mig i fredags visade det ett starkt plus??!?!?!?! Så ev hann det ta de där gångerna och jag är kanske gravid igen? Har inte fått symtom, kanske lite molvärk bara. Hoppas få göra VUL om nån vecka! Lycka till! Kan tillägga att jag brukar känna av äl och hade ingen aning denna gång :) 
    va skönt med plus, längrar så, kanske om någon månad att jag är där oxå, försöker kålla hoppet uppe.
    Va jag har förstått är det ingen fara att bli gravid med en gång då kroppen inte blir det om den inte skulle klara av det ändå?
    Varför ångrade du dig?
  • Anonym (måste veta!)
    Sussela skrev 2010-01-11 20:32:50 följande:
    Vi hade 3 missfall och jag blev gravid direkt efter 2 av missfallen. så alltså ca 14 dar efter mf
    Hade du tidiga eller sena missfall?
  • Anonym (måste veta!)

någon mer som vi dela med sig?
    vill suga i mig allt jag kan komma över!!

• Anonym (måste veta!)
    Loupe skrev 2010-01-11 21:45:50 följande:
    hej. missfall i september, första mensen kom 2 månader efter, ÄL är inte som den brukar...och därmed inte mensen heller, men jag hoppas den kommer i rytm igen. Låter som om alla lyckas på första försöket och får tillbaka sin vanliga rytm med en gång...så man känner sig lite ledsen och "onormal"...hoppas på att +++ nästa månad stället.Hoppas det går bättre för dig Men om inte ÄL kommer med en gång, så är det inte helt onormalt enligt min BM. Tycker du ska invänta en mens, skönt att se att kroppen kommit tillbaka i rätt form igen och bra psykiskt tror jag. Men annars kör på som du brukar...blir det ett barn tidigare än så så är det ju bara positivt
    va jobbigt att kroppen inte alls gör som man vill. Kommer bli så besviken om det tar tid för kroppen att komma ifatt. man läser ju om så många det gick/går så snabbt för....

Håller tummarna for dig på ett + nästa månad!
  • Anonym (måste veta!)

härligt att hör att det är många som fått tillbaka sin äl relativt snabbt.
    Det tog oss 7 månader innan vi fick vårat plus undrar om det kommer ta lika lång tid att få ett nytt plus? håller tummarna på att det går fortare än så.....

• Anonym (måste veta!)

Jiiiippi!
    ÄL nu{#lang_emotions_laughing}
    Trodde att det skulle ta längre tid, runt det 27/12 dog bebin och kom ut det 30/12 när ska man räkna från OM jag skulle bli gravid nu?

Min BM sa att det bara var att köra på med en gång, kroppen blir inte gravid om den inte vill det sa hon. Läkaren tyckte vi skulle vänta en mens, dock lyssnar jag på BM och sexar på nu{#lang_emotions_laughing}

• Anonym (måste veta!)
    BellyBandit skrev 2010-01-17 06:45:51 följande:
    kan du inte göra ÄLtest så du vet?du ska räkna från den 30 då det var missfallet...hoppas det går brajag har uppfattat att läkarna rekommenderar oss att vänta tills mens kommer tillbaka för att dels läka själsligt och har du haft en mens så vet du att kroppen är tillbaka hormonelltmen alla tänker olika jag har ju själv inte ens bestämt mig om jag vill bli gravid igen...
    Jag VET att jag har ÄL då jag kört med tester i snart en vecka och fick stegring igår.
    Vi är sååå säkra på att vi vill ha barn så fort kroppen vill. Kroppen är ju så fiffig att den känner av om den kan ta hand om en ny graviditet ju.
  • Anonym (måste veta!)
    Anonym (härligt) skrev 2010-02-19 14:50:56 följande:
    Hur går det för dig TS har du fått ÄL eller plussat?
    Har haft 2 ÄL min inget plus......
    Får hoppas på att det går vägen nästa ÄL!{#lang_emotions_baby}
  • Anonym (måste veta!)
    Milanda skrev 2010-03-12 22:28:47 följande:
    Kan nu berätta att jag är gravid, det tog sig på första försöket! De två gånger jag tidigare blivit gravid tog det ett halvår och ett år så jag hade verkligen inte väntat mig att det skulle gå så fort.  Men det känns inte riktigt som att jag väntar barn, när jag får se ett hjärta som tickar kommer det nog gå att ta in på ett annat sätt.
    GRATTIS!!!{#lang_emotions_laughing}

Blir så sjukt avundsjuk... inne på 3:e försöket sen mf och antar att det kommer att dröja minst 7 månader innan vi får se det där {#lang_emotions_plus} igen... bättre att vara inställd på det så KANSKE man får en trevlig överraskning!

Önskar er all lycka och hoppas på att ni får se ett starkt pickande hjärta!
Svar på tråden hur lång tid efter missfall hade ni ägglossning?