• Leten

3 månader och Väger för lite?

Hejsan!

Vill bara kolla läget med alla andra som har bebis runt 3 månader om ni har några problem med vikt på era barn?

Min dotter som nu är 3 månader var på bvc idag och det visade sig att hon bara gått upp 600 gram på 1 månad.

Hon väger nu 5600g och är 58 cm lång.. Barn morskan sa att detta var för lite och ville ha in henne på kontroll om 2 veckor igen...

Hur är era små? Är detta okej och väga?
    Man blir lite orolig när hon vill ha extra koll....

Tacksam för svar...

• Svar på tråden 3 månader och Väger för lite?
  • Leten

Hej tack för alla svar...
    Baby87.. Nej hon får ersättning sen hon var 3 veckor gammal..
    Miss my och lie2.. tack för att ni ger mig positivt svar.. Vet att hon kanske är i en period i växandet, men när barnmorska säger att hon är för liten börjar man fundera...

Rockbjarn: När hon föddes vägde hon 4350g och var 48 lång.. så trodde ju att hon skulle fortsätta och vara "stor" hehe..

Shmone; Ja absolut ska jag titta på det.. tack. för info i och för sig så är hon en väldigt glad bebis så jag ska inte oroa mig.
    Skönt att det finns en sån här sida där man får större perspektiv på saker och ting..

Jätte tack till alla som svarat.. Ha en trevlig kväll...

• Leten

Hej alla...

Jag fattar inte varför bvc stressar upp en då om allt är normalt.. man blir så arg!!
    Samtidigt så vet jag att tjejer normalt är mindre än killar.. men men får nog säga till barnmorskan :)...

Känns som om min lilla sparv börjat äta mer nu, så det var nog bara en period..
    Allt löser sig.. Som man säger.. Ett friskt barn svälter sig inte...

Tack till alla som svarat!!!

Ha en underbar kväll!!!

• Leten

Blåbäär: Ja hon sa att hon dalar neråt i kurvan, och att hon precis ligger under det normala...
    Vad ska man säga... Hoppas hon inte fortsätter stressa upp mig för ingenting egentligen. Det är bara så onödigt,

Det blir nog som du säger bättre sen. Sen undrar jag är det fler som har barn som dregglar mycket?
    Det senaste 2 veckorna dregglas det rejält ;).. Är det tänder?, Känns som om det är för tidigt för det..
    Ha det så gott..

Svar på tråden 3 månader och Väger för lite?