• sanHbg

3 månader och Väger för lite?

vid 3 mån vägde dottern 5388g och var 61 lång. din lilla ligger ju nästan helt enligt medelkurvan så fattar inte vad bvc snackar om. min har hela tiden legat på -1 på vikten och exakt medel på längd men hade nu vid senaste mätningen dratt iväg på längden och låg på +1 där, och vikten dalade lite på kurvan.....nu kommenterade bvc det, för hon menade att om längden är mer än 3 steg högre än vikt bör det utredas varför tydligen, annars ingen fara.

• sanHbg

dessutom är ju din dotter kortare än min var så hon borde rimligtvis ha ganska gott hull ändå? (kan tilläga att min tös inte hade en ända valk vid födslen, varken på armar eller lår och har fortfarande inte det vid 9 månn, alla bodisar och tröjor halkar upp till axlarna för armen tar inte emot. Bvc beskriver ändå henne som att hon har gott hull)

förstår din oro...tror inte jag gjort annat än oroat mig sedan dottern föddes för i alla fall någonting. förstår dig, för här sitter bvc som borde ha koll och säger att du ska vara bekymrad och klart man blir det då, men man måste ju se på kurvorna om vad som är "normalt".....fattar inte varför bvc inte lätt dig se kurvorna, men i det här fallet är det nog obefogat med oro för din del.

• sanHbg

min dotter dreglade hemskt vid 3-5 månader ungefär och har vänner vars barn dreglade jättemycket då med, bara att stå ut och använda dregellappar eller haklapp. Tänderna dök inte upp förrän hon var ca 6 månader

Svar på tråden 3 månader och Väger för lite?